دوره 7, شماره 13
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تحلیل ساختاری برنامه های تبلیغی اوانجلیستها در شبکه های تلویزیونی ماهواره ای (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2017-07-23)تبلیغ دینی از طریق رسانه ها در دو حوزه درونی و بیرونی همواره مورد توجه فرقه های مسیحی بوده است.در چند دهه اخیر و هم زمان با پدیدار شدن ارتباطات رسانه ای نوین مانند ماهواره و اینترنت مسیحیت باچالشی جدید در تبلیغ پیامهای ...
 
- 
تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی موبایلی بر هویت فرهنگی دانشجویان (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2017-07-23)هدف از این پژوهش بررسی تأثیر میزان استفاده از شبکههای اجتماعی موبایلی بر هویت فرهنگی دانشجویان است.از میان شبکههای اجتماعی موبایلی، دو شبکه وایبر و واتسآپ انتخابو تأثیر استفاده از آنها بر زبان، دیانت، پوشش، رفتار اجتماعی ...
 
- 
مشارکت در «حلقههای کندوکاو» و تأثیر آن بر مهارت تفکر انتقادی در سواد رسانهای (انیمیشن) (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2017-07-23)هدف از این تحقیق «بررسی تأثیر مشارکت دانشآموزان کلاس ششم در شیوه آموزشی «حلقههای کندوکاو» بر مهارت تفکر انتقادی در سواد رسانهای (انیمیشن) در شهر تهران سال تحصیلی 94-93» میباشد. جامعه پژوهش کلیه دانشآموزان پایه ششم ...
 
- 
روانشناسی اعتماد به رسانه (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2017-07-23)این مقاله به دنبال واکاوی فرآیند اعتماد به رسانه است. پاسخگویی به این سوال که چه مولفه هایی اعتبار رسانه را در نزد مخاطب افزایش می دهد و باعث اعتماد وی به رسانه می شود؟ این تحقیق به روش کیفی واز طریق تکنیک مصاحبه با کارشناسان ...
 
- 
نقش رسانهها در تحولات سیاسی ایران؛ دهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2017-07-23)موضوع اصلی این مقاله این است که رسانه چه نقشی در فرآیند توزیع قدرت وتحول سیاسی دارد؟ این نوشته در تلاش است تا بتواند ارتباط منطقی و دقیقی میان تحول سیاسی و نقش رسانه ها را در آن بررسی نماید و البته با رویکرد انتخاب شده، ...
 
- 
عکس، گفتمان، فرهنگ عنوان فرعی: تحلیل تاریخی کارکردهای گفتمانی عکس در ایران (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2017-07-23)عکاسی، نه یک شیوهی تولید مکانیکی تصویر، بلکه یک رویه ارتباطی است. با تحقیقاتی که پیرامون کارکردهای عکس در ایران شده است، به ندرت با تحلیلی کیفی بر تاریخ این رسانه مواجهایم. بنابراین، ضرورت پژوهشی، بر اساس واکاوی ساختارهای ...
 
- 
مطالعه زبانشناختی عنوان در برنامههای نمایشی (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2017-07-23)یکی از عوامل مهم در جذب مخاطب برای برنامهها، عناوین برنامههاست، زیرا مخاطب نخست در معرض عنوان برنامه قرار میگیرد. عوامل زیادی در انتخاب عنوان مناسب برای برنامهها دخالت دارند که این عوامل را میتو[1]ان از نظر علم ...
 



