دوره 2, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تلویزیون و فرهنگ همگرایی رسانهای (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-11-21)همگرایی رسانهای، درهمآمیختن قالبهای رسانهای، و یکپارچهسازی آنها در قالبهای دیجیتال، تحول اصلی صنعت رسانه را به وجود آورده است. این مقاله پس از تعریف همگرایی از نگاه متخصصان رسانه، نظریة «فرهنگ همگرایی» را به عنوان ...
 
- 
ارتباط میان فرهنگ و فنّاوری اطلاعات و ارتباطات و آسیبهای فرهنگی اینترنت (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-11-21)فنّاوری اطلاعات توانسته است تمامی شیوهها و مسیرهای انتقال، مبادله، نمایش، ذخیرهسازی، و مدیریت اطلاعات را متحول و دگرگون سازد. امروزه، فنّاوریهای نوین ارتباطی چنان سرعت و عمقی به تغییرات اجتماعی دادهاند که حتی پابرجاترین ...
 
- 
تجربة جهانی، مدل گذار از نظام انحصاری به نظام متکثر رادیو ـ تلویزیونی (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-11-21)در دو دهۀ اخیر، پس از پایان جنگ سرد و ظهور رسانههای نوین، ساختار رسانهای در اکثر کشورهای جهان تغییرات چشمگیری را، که پیشتر در حوزۀ مطبوعات تحقق یافته بود، از سر گذراند. در قرن 21، این وضعیت بهصورتی فراگیر به حوزۀ ...
 
- 
بررسی رابطه میان نگرش سیاسی، اعتماد به رسانة ملی، مخاطبان فعال، و گرایش دانشجویان دانشگاههای تهران به شبکههای اجتماعی مجازی (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-11-21)«رسانههای اجتماعی» عنوانی است که چندین سال است به مجموعۀ سایتها و ابزارهای ایجادشده بر پایۀ رسانههای نوین و در فضای مجازی، از قبیل شبکههای ارتباطی و اینترنت و تلفن همراه، اطلاق میشود. در سالهای اخیر شبکههای اجتماعی، ...
 
- 
عوامل مؤثر در عناصر ارتباطی از دیدگاه قرآن کریم (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-11-21)فهم ابعاد و زوایای پدیدۀ ارتباطات و رسانه، به مثابۀ یکی از تجلیات دنیای جدید و به روایتی علت موجدۀ تحولات تاریخی و اجتماعی و صورتبندیهای فرهنگی، نیازمند مفهومسازی و نظریهپردازی است. حضور و گستردگی وسایل ارتباط جمعی در ...
 



