• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه الگوی استفاده از زمان کودکان 7 تا 12 ساله دچار فلج مغزی و همسالان بهنجارشان

    (ندگان)پدیدآور
    زارع, ناهیدرصافیانی, مهدیسورتیجی, حسیناکبرفهیمی, نازیلادهقانی زاده, مسلمبیگلریان, اکبر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.091 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و اهداف الگوی استفاده از زمان، یک شاخه­ی تعریف­شده در کاردرمانی و مطالعات علم کار است. به نظر می­رسد که کودکان، جمعیت در خطر عدم توازن کاری باشند که زمان کمتری را در فعالیت­های همراه با تحرک صرف می­کنند. هدف پژوهش حاضر، مقایسه­ی الگوی استفاده از زمان در کودکان دچار فلج مغزی با کودکان بهنجار است. مواد و روش­ ها مطالعه حاضر از نوع تحلیلی، مقطعی-مقایسه­ای بود. 28 کودک هنجار و 28 کودک دچار فلج مغزی که از نظر سن، جنس و وضعیت اجتماعی و اقتصادی همسان شده بودند، در 2 روز تعطیل و غیرتعطیل بررسی شدند. جمع­آوری اطلاعات با استفاده از گاه­نگار زمان، یرسش­نامه اطلاعات دموگرافیک، سیستم طبقه­بندی حرکات درشت و سیستم طبقه­بندی توانایی دستی صورت گرفت. از آزمون t مستقل، برای تحلیل داده­ها در SPSS22، استفاده گردید. یافته ها آنالیز آماری، تفاوت معناداری را در حوزه­های استراحت وخواب، تحصیل و بازی در روز غیرتعطیل، تفریح در روز تعطیل و فعالیت­های روزمره­ی زندگی در هر دو روز تعطیل و غیرتعطیل (05/0
    کلید واژگان
    الگوی استفاده از زمان
    کودکان
    فلج مغزی
    کاردرمانی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-06-22
    1397-04-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
    Shahid Beheshti University of Medical Sciences
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد کاردرمانی، گروه کاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایران
    دکترای کاردرمانی، گروه آموزشی کاردرمانی، دانشکده علوم سلامتی، دانشگاه کویت، مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایران
    دانشجوی دکترای کاردرمانی، گروه آموزشی کاردرمانی، دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایران
    دکترای کاردرمانی، گروه آموزشی کاردرمانی، استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گروه آموزشی کاردرمانی، تهران، ایران
    دانشجوی دکترای کاردرمانی، گروه آموزشی کاردرمانی، دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
    دکترای آمار زیستی، گروه آموزشی آمار و کامپیوتر، استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایران

    شاپا
    2251-8401
    2252-0414
    URI
    https://dx.doi.org/10.22037/jrm.2017.110608.1409
    http://medrehab.sbmu.ac.ir/article_1100507.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/169687

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب