• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت در دانشگاه اسلامی
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت در دانشگاه اسلامی
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ترویج فرهنگ کارآفرینی با رویکرد اسلامی در دانشگاههای استان کردستان

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی, فریدونمفاخری‌نیا, فرانکفرجی, بهیه
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف : هدف مطالعة حاضر، مطالعه و بررسی عوامل مؤثّر بر ترویج فرهنگ کارآفرینی با رویکرد اسلامی در بین دانشجویان دانشگاههای کردستان بوده است. بدین منظور، 431 نفر از دانشجویان رشته‌های مختلف در دانشگاههای دولتی و غیر دولتی استان کردستان به عنوان نمونة آماری انتخاب شدند. روش: مطالعة حاضر بر حسب هدف، کاربردی و بر اساس شیوة گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع پیمایشی(survey) و از ابزار پرسشنامه برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است.یافته ها: یافته ها نشان می دهدحمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهشهای مرتبط با کارآفرینی اسلامی، برگزاری مسابقات و نمایشگاههایی در ارتباط با موضوعات کارآفرینی و بینش اسلامی و برگزاری سمینار و ارائة سخنرانی علمی مرتبط با موضوع کارآفرینی اسلامی، به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را دارند و مناسب‌ترین روش ترویجی اجرا شده در دانشگاهها محسوب می‌شوند. نتیجه گیری : نتایج تحقیق نشان می‌دهد میزان روحیة کارآفرینی دانشجویان دانشگاههای کردستان بر اساس شاخصها و معیارهای اسلامی در سطح به نسبت مناسبی قرار دارد و برخورداری دانشجویان این دانشگاهها از مؤلّفه‌های مربوط به عوامل ارزشی و آموزشگاهی، مانند داشتن بینش مذهبی و بینش اجتماعی در سطح مناسب، آموزشهای ارائه شدة مرتبط با فرهنگ کارآفرینی توسط استادان در مراکز رشد این دانشگاهها که برگرفته از مبانی دینی و ارزشی بوده، بر میزان روحیة کارآفرینی آنان تأثیرگذار بوده است. اغلب دانشجویان دانشگاههای استان کردستان معتقدند بومی‌سازی علوم انسانی بر اساس رویکردهای اسلامی، تدوین دروس بر اساس متون اسلامی و وحدت در مبنای علم و دین، می‌تواند بر تقویت فرهنگ کارآفرینی آنان تأثیرگذار باشد.
    کلید واژگان
    فرهنگ کارآفرینی
    عوامل ارزشی
    عوامل آموزشگاهی
    محتوای آموزشی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2012-11-21
    1391-09-01
    ناشر
    پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

    شاپا
    2345-5713
    URI
    http://miu.nahad.ir/article_52.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/166481

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب