مقایسه رفتار کلیشه ای، خود پنداره و جامعه پذیری دانش آموزان مدارس مختلط و غیرمختلط مقطع ابتدایی در منطقه ی شاوور
(ندگان)پدیدآور
دیناروند, مجتبینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: هدف از این پژوهش مقایسه رفتار کلیشه ای، خود پنداره و جامعه پذیری دانش آموزان مدارس مختلط و غیرمختلط مقطع ابتدایی در منطقه ی شاوور بود.   روش کار: روش پژوهش علی مقایسه ای بود. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان مدارس مختلط و غیرمختلط مقطع ابتدایی در منطقه ی شاوور و نمونه آن را 370 نفر دانش آموز (166 نفر از مدارس مختلط و 204  نفر از مدارس غیرمختلط) که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند، تشکیل می داد. برای جمع آوری داده ها از مقیاس های پرسشنامه سازگاری اجتماعی بل، پرسشنامه نقش جنسیتی بم و پرسشنامه خودپنداره تحصیلی یی یسن چن استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روش تحلیل واریانس دوطرفه استفاده شد. نتایج: نتایج نشان داد بین کلیشه های جنسیتی، خودپنداره و جامعه پذیری دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: علاوه بر این، نتایج جدول نشان میدهد بین کلیشه های جنسیتی، خودپنداره و جامعه پذیری دانش آموزان مدارس مختلط و غیرمختلط تفاوت معناداری وجود دارد (001/0P
کلید واژگان
رفتار کلیشهایخود پنداره
جامعه پذیری
دانش آموز
مدارس مختلط
غیرمختلط
شماره نشریه
41تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01




