نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنقاشیان, نیلوفرfa_IR
dc.contributor.authorآفرینش, اکبرfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیلی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:54:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:54:55Z
dc.date.available1399-07-08T23:54:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:54:55Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2020-01-18en_US
dc.date.submitted1398-10-28fa_IR
dc.identifier.citationنقاشیان, نیلوفر, آفرینش, اکبر, اسماعیلی, محمدرضا. (1398). نقش متغیر تعدیل کننده هوش هیجانی بر فرسودگی و استرس شغلی در معلمان مدارس کودکان دارای نیازهای خاص. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 62(41), 288-295. doi: 10.22038/mjms.2019.14622fa_IR
dc.identifier.issn1735-4013
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2019.14622
dc.identifier.urihttp://mjms.mums.ac.ir/article_14622.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/165514
dc.description.abstract<strong>مقدمه</strong>: هدف از این تحقیق بررسی نقش متغیر تعدیل کننده هوش هیجانی بر فرسودگی و استرس شغلی در معلمان مدارس کودکان دارای نیازهای خاص بود. <strong>روش کار:</strong> جامعه آماری مورد مطالعه تمامی‎معلمان مدارس دارای کودکان نیازهای خاص شهر کرج می‎‎باشد. روش نمونه گیری به صورت خوشه ای-طبقه‎ای و تصادفی ساده بود. که براساس فرمول کوکران حجم نمونه آماری 206 نفر تعیین گردید. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامه جمعیت شناختی، پرسشنامه هوش هیجانی بار اُن (1997)، پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش و جکسون (1981)، پرسشنامه استرس شغلی HSE بود. کلیه کارهای آماری با استفاده از نرم افزار spss نسخه 24  انجام گرفت. در تحقیق حاضر به دلیل حجم کم نمونه و همچنین وجود متغیر تعدیلگر، از  نرم افزار اسمارت پی ال اس ورژن 2 استفاده شده است. <strong>نتایج:</strong> نتایج تحقیق نشان داد که فرسودگی شغلی بر استرس شغلی با نقش متغیر تعدیل کننده هوش هیجانی در معلمان مدارس کودکان دارای نیازهای خاص تاثیر دارد. <strong>نتیجه گیری: </strong>بنابراین به نظر می‎رسد با توجه به مقدار ضریب مسیر تعدیل گر هوش هیجانی (92/0) و مقدار t-value  (37/14)، هوش هیجانی معلمان مدارس کودکان دارای نیازهای خاص، باعث تضعیف اثر فرسودگی شغلی بر استرس شغلی می‎گردد و اثرش را کاهش می‎دهد.fa_IR
dc.format.extent949
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofmedical journal of mashhad university of medical sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2019.14622
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectفرسودگی شغلیfa_IR
dc.subjectاسترس شغلیfa_IR
dc.subjectمعلمانfa_IR
dc.titleنقش متغیر تعدیل کننده هوش هیجانی بر فرسودگی و استرس شغلی در معلمان مدارس کودکان دارای نیازهای خاصfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی‎واحد تهران جنوب، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی ‎واحد تهران جنوب، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی ‎واحد تهران جنوب، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume62
dc.citation.issue41
dc.citation.spage288
dc.citation.epage295
nlai.contributor.orcid11111111111111111


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد