ارائه سیستم ترمز الکترومغناطیسی ضدقفل (EMABS) و مقایسه عملکردی آن با سیستم ترمز ضدقفل (ABS)
(ندگان)پدیدآور
حسینی, عباسنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
سیستم ترمز ضدقفل (ABS) یکی از مهمترین امکاناتی است که در ایمنی خودروها اثرگذار می باشد و به همین دلیل تلاش های بسیار زیادی به منظور طراحی و ارتقاء این سیستم صورت پذیرفته است. اساس کار کلیه سیستم های پیشین بر مبنای تغییر حجم روغن بوده و اندازه نیروی ترمزی اعمال شده به کفشک ها از این طریق کنترل می گردد. در این مقاله، مفاهیم و اصول سیستم ترمز الکترومغناطیسی ضدقفل (EMABS) معرفی شده و مزایای آن نسبت به سایر سیستم ها بیان گردیده است. طرح ترمز الکترومغناطیسی ضد قفل حاصل جاذبه الکترومغناطیسی یک نوع آهنرباست که اصطلاحاً رله جذبی نامیده می شود و اصل اساسی این نوع سیستم ترمزی را به همراه مکانیزم های مکانیکی تشکیل می دهد. در سیستم EMABS از این رله جذبی به عنوان یک سیستم کمکی به منظور ضدقفل کردن ترمز استفاده گردیده است. در این مقاله، اثر تأخیر زمانی سیستم های ضدقفل بر عملکرد فرایند ترمزی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصل از توابع مختلف تأخیر زمانی در سیستم های ABS و EMASB با یکدیگر مقایسه شده است.
کلید واژگان
ایمنی خودروسیستم ترمز الکترومغناطیسی ضدقفل
رله جذبی
میرا کننده ارتعاش
کنترل کننده الکترونیکی
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2011-09-231390-07-01




