بررسی پارامترهای سنگزنی ریشه پره متحرک توربین گازی در فرآیند سنگزنی خزشی و تاثیر آنها بر میزان انحراف ایرفویل پره بکمک روش طراحی آزمایشات
(ندگان)پدیدآور
فاضلی, احمدرضانوع مدرک
TextResearch Paper
زبان مدرک
Englishچکیده
فرآیند سنگزنی خزشی بطور گسترده ای در ساخت مواد سوپرآلیاژ مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد بطور معمول در توربین های گازی، تجهیزات هواپیما وقطعات با کارکرد در دماهای بالا، مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله اثر پارامترهای ورودی فرآیند سنگزنی خزشی شامل سرعت چرخشی سنگ، سرعت پیشروی سنگ و عمق براده برداری وسرعت پیشروی درسر دستگاه و بررسی اثر تعاملات آنها بر روی میزان خمیدگی ایرفویل پره متحرک توربین گازی رستون با استفاده از روش طراحی آزمایشات، پرداخته شده است. پس از انجام آزمایشات با استفاده از نتایج بدست آمده و بکمک تحلیل واریانس، مدل ریاضی پیش بینی کننده میزان خمیدگی ارائه گردیده و به کمک آن و با در نظرداشتن میزان خمیدگی مطلوب، پارامترهای ورودی جهت تولید بهینه بدست آمده اند. همچنین نتایج ازمایشات نشان می دهد که با کاهش سرعت پیشروی درسر، میزان عمق پیشروی، سرعت دورانی سنگ و افزایش سرعت پیشروی سنگ، میزان پارامتر خمیدگی مقدار کمتری را به خود اختصاص می دهد و در نتیجه اندازه مطلوبی در حد تلرانس حاصل می گردد.
کلید واژگان
سنگزنی خزشیخمیدگی
روش طراحی آزمایشات
تحلیل واریانس
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2010-10-231389-08-01
ناشر
Islamic Azad Univesity, Najafabad Branchسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مهندسی ساخت و تولید، گروه مپنا، شرکت مهندسی موادکارانشاپا
2717-03142717-0322




