نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرمضانی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorقهرمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorپرداختچی, محمدحسنfa_IR
dc.contributor.authorذاکر صالحی, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:47:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:47:42Z
dc.date.available1399-07-08T23:47:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:47:42Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-02en_US
dc.date.submitted1396-09-11fa_IR
dc.identifier.citationرمضانی, عباس, قهرمانی, محمد, پرداختچی, محمدحسن, ذاکر صالحی, غلامرضا. (1397). ارزیابی همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌های برتر ایران: با رهیافت تحلیل راهبردی (SWOT). مجلس و راهبرد, 25(96), 99-130.fa_IR
dc.identifier.issn2322-1860
dc.identifier.urihttps://nashr.majles.ir/article_287.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/162698
dc.description.abstract<em>هدف</em><em> از</em><em> این پژوهش، ارزیابی وضعیت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌های برتر ایران با شناسایی و اولویت‌بندی نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌های آن (تحلیل</em><em>SWOT</em><em>) بود. این پژوهش از‌نظر هدف، کاربردی، از‌نظر رویکرد و گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع پیمایشی است. نمونه پژوهش313 نفر بوده و از طریق نمونه‌گیری طبقه‎ای نسبتی از بین جامعه پژوهش شامل 6478 عضو هیئت‌ علمی 10 دانشگاه برتر انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه محقق‌ساخته بود که روایی محتوایی آن را متخصصان امر مورد تأیید قرار دادند و پایایی آن نیز با استفاده از آلفای کرونباخ برابر 816/0 محاسبه شد. تحلیل داده‌ها با روش </em><em>FBWM</em><em> صورت گرفت. مهمترین نقاط قوت شامل افزایش حضور و تعامل محققان در همایش‌های بین‌المللی و وجود بسترهای مناسب توسعه بین‌المللی در دانشگاه‌ها؛ مهمترین نقاط ضعف شامل ناکافی بودن گرنت سالانه اساتید و عدم اشراف مدیران دانشگاه‌ها به این حوزه؛ مهمترین فرصت‌ها شامل گرایش جمعیت جوان به تغییر در شیوه تعاملات بین‌المللی و اقبال جامعه جهانی به پذیرش ایران در کنسرسیوم‌های دانشگاهی بین‌المللی و مهمترین تهدیدها شامل رکود اقتصادی در بیشتر کشورها، فراهم ‌نبودن زمینه‌های سیاسی همکاری و گسترش ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی در جهان بودند.</em>fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofمجلس و راهبردfa_IR
dc.relation.ispartofMajlis and Rahborden_US
dc.subjectتحلیل SWOTfa_IR
dc.subjectهمکاری‌های علمی بین‌المللیfa_IR
dc.subjectدانشگاه‌های برتر ایرانfa_IR
dc.subjectBWM فازیfa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.titleارزیابی همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌های برتر ایران: با رهیافت تحلیل راهبردی (SWOT)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتر‌ی مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مطالعات تطبیقی، مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالیfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue96
dc.citation.spage99
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد