| dc.contributor.author | رمضانی, عباس | fa_IR | 
| dc.contributor.author | قهرمانی, محمد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | پرداختچی, محمدحسن | fa_IR | 
| dc.contributor.author | ذاکر صالحی, غلامرضا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:47:41Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:47:42Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T23:47:41Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T23:47:42Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-02-20 | en_US | 
| dc.date.issued | 1397-12-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2017-12-02 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1396-09-11 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | رمضانی, عباس, قهرمانی, محمد, پرداختچی, محمدحسن, ذاکر صالحی, غلامرضا. (1397). ارزیابی همکاریهای علمی بینالمللی دانشگاههای برتر ایران: با رهیافت تحلیل راهبردی (SWOT). مجلس و راهبرد, 25(96), 99-130. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2322-1860 |  | 
| dc.identifier.uri | https://nashr.majles.ir/article_287.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/162698 |  | 
| dc.description.abstract | <em>هدف</em><em> از</em><em> این پژوهش، ارزیابی وضعیت همکاریهای علمی بینالمللی دانشگاههای برتر ایران با شناسایی و اولویتبندی نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصتهای آن (تحلیل</em><em>SWOT</em><em>) بود. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی، ازنظر رویکرد و گردآوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی است. نمونه پژوهش313 نفر بوده و از طریق نمونهگیری طبقهای نسبتی از بین جامعه پژوهش شامل 6478 عضو هیئت علمی 10 دانشگاه برتر انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه محققساخته بود که روایی محتوایی آن را متخصصان امر مورد تأیید قرار دادند و پایایی آن نیز با استفاده از آلفای کرونباخ برابر 816/0 محاسبه شد. تحلیل دادهها با روش </em><em>FBWM</em><em> صورت گرفت. مهمترین نقاط قوت شامل افزایش حضور و تعامل محققان در همایشهای بینالمللی و وجود بسترهای مناسب توسعه بینالمللی در دانشگاهها؛ مهمترین نقاط ضعف شامل ناکافی بودن گرنت سالانه اساتید و عدم اشراف مدیران دانشگاهها به این حوزه؛ مهمترین فرصتها شامل گرایش جمعیت جوان به تغییر در شیوه تعاملات بینالمللی و اقبال جامعه جهانی به پذیرش ایران در کنسرسیومهای دانشگاهی بینالمللی و مهمترین تهدیدها شامل رکود اقتصادی در بیشتر کشورها، فراهم نبودن زمینههای سیاسی همکاری و گسترش ایرانهراسی و اسلامهراسی در جهان بودند.</em> | fa_IR | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مجلس و راهبرد | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Majlis and Rahbord | en_US | 
| dc.subject | تحلیل SWOT | fa_IR | 
| dc.subject | همکاریهای علمی بینالمللی | fa_IR | 
| dc.subject | دانشگاههای برتر ایران | fa_IR | 
| dc.subject | BWM فازی | fa_IR | 
| dc.subject | مدیریت آموزشی | fa_IR | 
| dc.title | ارزیابی همکاریهای علمی بینالمللی دانشگاههای برتر ایران: با رهیافت تحلیل راهبردی (SWOT) | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مطالعات تطبیقی، مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 25 |  | 
| dc.citation.issue | 96 |  | 
| dc.citation.spage | 99 |  | 
| dc.citation.epage | 130 |  |