• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجلس و راهبرد
    • دوره 22, شماره 84
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجلس و راهبرد
    • دوره 22, شماره 84
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تطبیقی تله‌ فقر در نسل‌های تحصیلی در ایران

    (ندگان)پدیدآور
    موسوی, میرحسینآذری, بتول
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آموزش یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی است که می‌تواند در رفع فقر و نابرابری‌ها تأثیرگذار باشد. بنابراین آموزش نقش چشمگیری در افزایش رفاه دارد، ازاین‌رو هدف این مقاله بررسی تأثیر آموزش بر احتمال وقوع تله‌ فقر در پویایی‌های درآمدی در ایران است. تله‌ فقر یک فرایند خود تقویت‌کننده‌ است که به تداوم فقر منجر می‌شود. درواقع تله‌های فقر شرایط فقر را بازتولید و دائمی می‌کنند و اقتصاد را در یک دور باطل گرفتار می‌کند، در این شرایط فقر پرورش می‌یابد و موقعیت مساعدتری برای بروز آن خلق می‌شود. در این مقاله، به‌دلیل کمبود داده‌های پانلی از داده‌های شبه‌پانل استفاده شده است. ویژگی این داده‌ها ردیابی عملکرد هر نسل طی زمان است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد در هر دو گروه نسلی در متوسط سطح درآمدی سرپرست‌های خانوار درون تله‌ فقر قرار نگرفته‌اند.
    کلید واژگان
    پویایی درآمد
    رویکرد شبه‌پانل پویا
    تله‌ فقر
    علوم اقتصادی

    شماره نشریه
    84
    تاریخ نشر
    2015-12-22
    1394-10-01
    ناشر
    مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده اقتصاد، دانشگاه الزهرا (س)
    کارشناس ارشد اقتصاد، دانشکده اقتصاد، دانشگاه الزهرا (س)

    شاپا
    2322-1860
    URI
    https://nashr.majles.ir/article_127.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/162545

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب