• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات
    • دوره 20, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات
    • دوره 20, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    راهبرد کیفی پژوهش عملی مفهوم، پارادایم، نوع‌شناسی، و مباحث تکمیلی

    (ندگان)پدیدآور
    پویا, علیرضااخروی, امیرحسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    236.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دانش نظری، برای تأمین نیازهای واقعی انسان کافی نیست. این وضعیت تا حدودی ناشی از انجام تحقیقات به شیوه¬های سنتی است. اخیراً شاهد به‌کارگیری روشی پژوهشی می‌باشیم که به دنبال رفع این مشکل است و با عنوان «اقدام‌ پژوهی» شناخته می‌‌شود و این مقاله سعی در معرفی آن دارد. مشکل اقدام¬پژوهی آن است که نمی‌تواند به‌طور کامل برنامه‌ریزی و یا در مسیری خاص هدایت شود. محقق باید برای هرچه در فضای تحقیق اتفاق می‌افتد، آماده باشد و به هر جایی که تحقیق او را می‌کشاند برود، یا اینکه تحقیق را متوقف سازد. نظریة مفهوم‌سازی بنیادی به‌عنوان راه‌حل این مشکل مطرح می‌شود.
    کلید واژگان
    راهبرد کیفی پژوهش
    اقدام‌پژوهی
    پارادایم
    نوع‌شناسی
    مفهوم‌سازی بنیادی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2010-02-20
    1388-12-01
    ناشر
    سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
    National Library and Archives of Islamic Republic of Iran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت، گرایش OR دانشگاه تربیت مدرس
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت، گرایش تولید دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    2252-0503
    2383-322X
    URI
    http://nastinfo.nlai.ir/article_235.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/161957

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب