رویکردی نو به خدمتی کهن: استفاده از تجربه کاربر در بهبود خدمات کتابخانهای
(ندگان)پدیدآور
الوانکار, الهام الساداتفهیم نیا, فاطمهنشاط, نرگسنقشینه, نادرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: شناسایی معنا و زمینههای کاربردی مفهوم تجربه کاربر در بافت کتابخانه. روششناسی: دادهها با جستجو در پایگاههای اطلاعاتی و ردگیری استنادات، منابع معتبر، و مرتبط با تجربه کاربر در بافت کتابخانه گردآوری شد. یافتهها: مطالعات تجربه کاربر نشان میدهد چطور با تمرکز بر رویکرد پژوهش کیفی میتوان نیازهای کاربران را تأمین کرد و امکان تعامل بهتر برای کاربران با فضای خدمات و وبگاه کتابخانه فراهم آورد. نتیجهگیری: تجربه کاربر بهعنوان تخصصی نوظهور در حرفه کتابداری با منشأ فلسفی همخوان با رسالت کتابخانهها در حال رشد و گسترش است. با شناخت این رویکرد کتابداران میتوانند راههای نو برای ارائه خدمات بهتر در همه اجزای سامانه کتابخانه مطابق با نیاز کاربران بیابند.
کلید واژگان
تجربه کاربرکاربردپذیری
رویکردهای نوین علم اطلاعات
کتابدار تجربه کاربر
فضای کتابخانه
وبگاه کتابخانه
رابط کاربری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-07-221399-05-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه تهراندانشیار علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه تهران
دانشیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
دانشیار علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه تهران
شاپا
2252-05032383-322X




