آموزشهای الکترونیکی کتابداری در کتابخانه ملی از چه کیفیتی برخوردار است؟
(ندگان)پدیدآور
صمیعی, میتراافلاکی, صدیقهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: ارزیابی کیفیت دوره آموزش الکترونیکی کتابخانه ملی ایران در رشته علم اطلاعات و دانششناسی.روش/ رویکرد پژوهش: در این پیمایش با استفاده از پرسشنامه ساختاریافته براساس مؤلفههای استاندارد اسکورم دادههای مورد نیاز گردآوری و تجزیه و تحلیل شد.یافتهها: میانگین 8 مؤلفه (دسترسپذیری، تعامل، طراحی آموزشی، سازماندهی محتوا، سیستم مدیریت یادگیری، بازخورد، چندرسانهای، و فراداده) 52/2 بهدست آمد که با استفاده از سه دامنه مطرح (مطلوب، نسبتاً مطلوب، و نامطلوب) و نقطه برش 66/1، نسبتاً مطلوب ارزیابی شد.نتیجهگیری: آموزش الکترونیکی کتابداری در کتابخانه ملی براساس استاندارد اسکورم در شرایط نسبتاً مطلوب قرار دارد و برای رسیدن به وضعیت کاملاً مطلوب لازم است تلاش بیشتری در هریک از مؤلفههای فوق صورت گیرد. همچنین، برای روزآمدسازی آموختههای کارکنان در سازمانهای بزرگ و با توجه به کمبود زمان و ساعات کاری متفاوت میان کارکنان، استاندارد اسکورم میتواند بهعنوان غنیساز و تسهیلگر محیطهای یادگیری بهطور جدی مورد توجه قرار گیرد.
کلید واژگان
آموزش الکترونیکیاستاندارد اسکورم
کتابخانه ملی ایران
کیفیت آموزشی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2017-01-201395-11-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه علامه طباطبائیدانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه علامه طباطبائی
شاپا
2252-05032383-322X




