| dc.contributor.author | سهرابزاده, سارا | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسنزاده, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | کریمی, المیرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:44:45Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:44:45Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:44:45Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:44:45Z | |
| dc.date.issued | 2015-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-09-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-06-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سهرابزاده, سارا, حسنزاده, محمد, کریمی, المیرا. (1394). درک کودکان 7 تا 14 سالة ایرانی از رابط کاربر وبگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 26(2), 111-126. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2252-0503 | |
| dc.identifier.issn | 2383-322X | |
| dc.identifier.uri | http://nastinfo.nlai.ir/article_334.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/161557 | |
| dc.description.abstract | هدف: ارزیابی رابط کاربر وبگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان از نظر مطابقت با درک کودکان ایرانی است. <br />روش پژوهش: روش مورد استفاده پیمایشی است و برای سنجش میزان مطابقت رابط کاربر کتابخانه با درک کودکان ایرانی از پرسشنامه محققساخته استفاده گردید. ضریب آلفای کرونباخ جهت سنجش پایایی 86 درصد بهدست آمد. جامعة نمونه 96 نفر از کودکان 7-14 ساله بوده که بهطور هدفمند نمونهگیری شد. <br />یافتهها: رابط کاربر کتابخانه با درک کودکان ایرانی مطابقت دارد؛ اما سطح درک کودکان سنین مختلف از رابط کاربر با یکدیگر متفاوت است؛ بین سطح تحصیلات والدین و میزان ارزیابی کودک از رابط کاربر ارتباطی وجود نداشته، اما بین میزان آشنایی کودکان با اینترنت، میزان مراجعه به کتابخانه، و میزان ارزیابی آنان از رابط کاربر ارتباط معناداری وجود دارد. سطح درک پسران و دختران از رابط کاربر با یکدیگر اختلاف معناداری ندارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 254 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران | fa_IR |
| dc.publisher | National Library and Archives of Islamic Republic of Iran | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | National Studies on Librarianship and Information Organization | en_US |
| dc.subject | ادراک | fa_IR |
| dc.subject | رابط کاربر | fa_IR |
| dc.subject | کتابخانه دیجیتالی | fa_IR |
| dc.subject | کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران | fa_IR |
| dc.subject | کودک | fa_IR |
| dc.subject | نوجوان | fa_IR |
| dc.title | درک کودکان 7 تا 14 سالة ایرانی از رابط کاربر وبگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.contributor.department | مدیر گروه علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه تربیت مدرس تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانششناسی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) | fa_IR |
| dc.citation.volume | 26 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 111 | |
| dc.citation.epage | 126 | |