درک کودکان 7 تا 14 سالة ایرانی از رابط کاربر وبگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران
(ندگان)پدیدآور
سهرابزاده, ساراحسنزاده, محمدکریمی, المیرانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: ارزیابی رابط کاربر وبگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان از نظر مطابقت با درک کودکان ایرانی است. روش پژوهش: روش مورد استفاده پیمایشی است و برای سنجش میزان مطابقت رابط کاربر کتابخانه با درک کودکان ایرانی از پرسشنامه محققساخته استفاده گردید. ضریب آلفای کرونباخ جهت سنجش پایایی 86 درصد بهدست آمد. جامعة نمونه 96 نفر از کودکان 7-14 ساله بوده که بهطور هدفمند نمونهگیری شد. یافتهها: رابط کاربر کتابخانه با درک کودکان ایرانی مطابقت دارد؛ اما سطح درک کودکان سنین مختلف از رابط کاربر با یکدیگر متفاوت است؛ بین سطح تحصیلات والدین و میزان ارزیابی کودک از رابط کاربر ارتباطی وجود نداشته، اما بین میزان آشنایی کودکان با اینترنت، میزان مراجعه به کتابخانه، و میزان ارزیابی آنان از رابط کاربر ارتباط معناداری وجود دارد. سطح درک پسران و دختران از رابط کاربر با یکدیگر اختلاف معناداری ندارد.
کلید واژگان
ادراکرابط کاربر
کتابخانه دیجیتالی
کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران
کودک
نوجوان
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه تربیت مدرسمدیر گروه علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه تربیت مدرس تهران
دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانششناسی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)
شاپا
2252-05032383-322X




