خدمات کتابداری: حلقۀ مفقوده در برنامههای آموزش الکترونیکی در ایران
(ندگان)پدیدآور
خاصه, علیاکبرکرمی, نوراللهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه، آموزش الکترونیکی در ایران، به یکی از انواع تحصیلات رسمی تبدیل شده است و هر سال دانشگاههای بیشتری گام به این عرصة نوظهور میگذارند. با گسترش مؤسسات آموزش الکترونیکی در کشور، توجه افراد به روشهای تدریس در چنین محیطهایی معطوف شده است و توجه بسیار اندکی به فراهمآوری خدمات کتابخانهای و منابع اطلاعاتی به دانشجویان شاغل به تحصیل در این دورهها شده است. از این رو، یکی از بزرگترین موانعی که فراروی برنامههای آموزش مجازی قرار دارد، فقدان خدمات و تسهیلات کتابخانهای است. هدف پژوهش حاضر، تبیین اهمیت طراحی سیستمهای کتابخانهای و اطلاعرسانی در برنامههای آموزش الکترونیکی است. جامعة پژوهش حاضر را دانشجویان دورههای الکترونیکی دانشگاه شیراز تشکیل میدهند. روش پژوهش پیمایشی است و دادهها با استفاده از ابزار پرسشنامه جمعآوری گردید. نتایج حاصل نشان داد 3/78 درصد از جامعۀ پژوهش معتقدند خدمات کتابخانهای بهعنوان یکی از نظامهای پشتیبانی در آموزش مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است.
کلید واژگان
آموزش الکترونیکیآموزش مجازی
کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی
خدمات کتابخانه ای
منابع کتابخانهای
منابع اطلاعاتی
دانشگاه شیراز
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2010-08-231389-06-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نورکارشناس ارشد کتابداری مرکز منطقهای اطلاعرسانی علوم و فناوری
شاپا
2252-05032383-322X




