نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرهودی, فائزهfa_IR
dc.contributor.authorباقری, منصورهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:44:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:44:28Z
dc.date.available1399-07-08T23:44:28Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:44:28Z
dc.date.issued2011-05-22en_US
dc.date.issued1390-03-01fa_IR
dc.date.submitted2010-08-24en_US
dc.date.submitted1389-06-02fa_IR
dc.identifier.citationفرهودی, فائزه, باقری, منصوره. (1390). تأثیرحالات خُلقی کتابداران مرجع و امانت بر میزان رضایت در کتابخانه‌های دانشگاهی. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 22(1), 32-45.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0503
dc.identifier.issn2383-322X
dc.identifier.urihttp://nastinfo.nlai.ir/article_171.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/161461
dc.description.abstractهدف: هدف این پژوهش بررسی تاثیر حالات روحی کتابداران دانشگاهی میز مرجع و امانت  بر میزان رضایت مراجعان از خدمات آنهاست.<br />روش/ رویکرد پژوهش: روش انجام این پژوهش پیمایشی است. جهت بررسی تأثیر عوامل روحی کتابداران، از پرسشنامه شخصیت‌سنج چند‌وجهی مینه‌سوتا استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش را 40 نفر از کتابداران بخش مرجع و بخش امانت کتابخانه‌های مرکزی10 دانشگاه دولتی شهر تهران تشکیل می‌دهند. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از شیوه‌های آمار توصیفی (میانگین، واریانس، درصد، انحراف‌معیار) و آمار استنباطی (همبستگی) استفاده شده است.<br />یافته¬ها: این پژوهش به این نتیجه رسیده است که از بین تمام مقیاس‌های MMPI ، دو مقیاس افسردگی و پسیکاستنی (اضطراب)، رابطه معناداری با متغیر میزان رضایت مراجعان از چگونگی ارائه خدمات و کیفیت کار کتابداران دارد، که این رابطه معکوس است؛ بدین‌معنی که هر چه مقیاس‌های افسردگی و اضطراب در کتابداران افزایش می‌یابد، میزان رضایت مراجعان کاهش می‌یابد و بالعکس.<br />نتیجه‌گیری: کتابدارانی که بیشتر ساعات کاری خود را در ارتباط با مراجعان مختلف می‌گذرانند، به حالات روحی خود توجه ویژه‌ای داشته باشند. در این میان مدیران کتابخانه‌ها تأثیر بسیار زیادی می‌توانند در ایجاد و حفظ شادابی و نشاط در کارمندان خود داشته باشند. مدیران با فراهم آوردن شرایط مناسب کاری می­توانند شرایط روحی مناسبی را برای کارمندان خود در کتابخانه ایجاد نمایند که این امر در بلندمدت باعث افزایش میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابداران خواهد شد.fa_IR
dc.format.extent313
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherNational Library and Archives of Islamic Republic of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعاتfa_IR
dc.relation.ispartofNational Studies on Librarianship and Information Organizationen_US
dc.subjectحالات روحیfa_IR
dc.subjectرضایتمندی مراجعانfa_IR
dc.subjectکتابخانه دانشگاهیfa_IR
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.titleتأثیرحالات خُلقی کتابداران مرجع و امانت بر میزان رضایت در کتابخانه‌های دانشگاهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد کتابداری و اطلاع‌رسانی؛ مدرس دانشگاه پیام نور مرکز تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه الزهراء (س)fa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue1
dc.citation.spage32
dc.citation.epage45


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد