ارزیابی دورههای آموزش الکترونیکی علوم کتابداری و آرشیوی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
(ندگان)پدیدآور
کرمی, میناوزیرپور کشمیری, مهردختنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: اثربخشی دورههای آموزش الکترونیکی علوم کتابداری و آرشیوی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از نظر آموزشگیرندگان سنجیده شده است.
روش/ رویکرد پژوهش: روش پژوهش پیمایشی از نوع توصیفی است. ابزار پژوهش پرسشنامهای با 23 سؤال در مقیاس طیف لیکرت است. فرضیه پژوهش با ضریب آلفای کرونباخ برابر با 981/0 تأیید و برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزار SPSS نسخه 19 و نرمافزار Excel 2007به تناسب متغیرها استفاده شد.
یافتهها: بیشترین امتیاز مربوط به ارائه و بیان اهداف کلی دورههای الکترونیکی با بیش از 43 درصد، تسلط و احاطه علمی استادان به موضوع درس و محتوای علمی با 52/40 درصد، نحوه سازماندهی و برنامهریزی دورهها با بیش از 51/40 درصد، بیان مثالهای کاربردی متناسب با موضوعات مورد بحث با بیش از 50/37 درصد، با گزینه زیاد و در مقوله سازماندهی و برنامهریزی اجرایی دورهها بود.
نتیجهگیری: آموزش با استفاده از فناوری الکترونیکی نقش بسزایی در فرآیند یاددهی و یادگیری دانشآموختگان داشته است و کاربران نیز بهکارگیری روشهای آموزش الکترونیکی را مثبت میدانند.
کلید واژگان
آموزش الکترونیکیسازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2012-08-221391-06-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
کارشناسارشد کتابداری و اطلاعرسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایراناستادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال
شاپا
2252-05032383-322X




