نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارع نژاد اشکذری, عباسfa_IR
dc.contributor.authorمرادپور, رضاfa_IR
dc.contributor.authorناصرنژاد, سید محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:42:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:42:47Z
dc.date.available1399-07-08T23:42:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:42:47Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-08-21en_US
dc.date.submitted1395-05-31fa_IR
dc.identifier.citationزارع نژاد اشکذری, عباس, مرادپور, رضا, ناصرنژاد, سید محمد. (1395). طراحی الکتروگیربکس دورمتغیر فرکانسی به منظور بکارگیری در سامانه‌های رانش دریایی با هدف بهبود عملکرد و راندمان. فصلنامه علوم و فناوری دریا, 20(80), 36-43.fa_IR
dc.identifier.issn1735-5346
dc.identifier.urihttp://navy.iranjournals.ir/article_24687.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160812
dc.description.abstractالکتروگیربکس‌های دور متغیر با تغییر دور خروجی این امکان را فراهم می سازد که در محدوده دوری (مینیمم- ماکزیمم) خاصی بتوانند به دورهای ثابت یا قابل تغییر خود دست یابند. این نوع الکتروگیربکس‌ها که به نام‌های واریاتور یا وریتور نیز شناخته می‌شود به دلیل داشتن قابلیت تنظیم دور خروجی برای تغییر دور استفاده می‌گردد. سیستم تولید قدرت در اکثر موتور واریاتورها، از طریق ساچمه های فلزی بوده در حالیکه در مقاله حاضر، طراحی جدیدی از الکتروگیربکس‌ ها با قابلیت دارابودن دور متغیر در هر دو جهت ساعتگرد و پاد ساعتگرد، ارائه شده، که از خاصیت فشار روغن برای تولید قدرت استفاده شده است که علاوه بر تولید قدرت در دورهای ثابت، گشتاور مورد نیاز ما را نیز تامین می‌کند. بعبارت دیگر دز سیستم طراحی شده، با توجه به هیدرولیکی بودن آن و بکار گیری روغن در مسیر جریان به جای ساچمه، مساله سایش زیاد و فرسودگی ساچمه ها در تغییر دورها، که منجر به عدم تامین گشتاور مورد نظر می گردد، از بین رفته است. همچنین در مقاله حاضر، پارامترهای عملکردی یک الکتروگیربکس دورمتغیر و راندمان آن با توجه به طراحی صورت گرفته،ارزیابی شده است. نتایج حاصله بیانگر راندمان 90 درصدی در مقایسه با الکتروگیربکس های ساچمه ای می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent1225
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)fa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم و فناوری دریاfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Marine Science and Technologyen_US
dc.subjectالکتروگیربکسfa_IR
dc.subjectدور متغیرfa_IR
dc.subjectواریاتورfa_IR
dc.subjectمهندسی مکانیک-تبدیل انرژیfa_IR
dc.titleطراحی الکتروگیربکس دورمتغیر فرکانسی به منظور بکارگیری در سامانه‌های رانش دریایی با هدف بهبود عملکرد و راندمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeکوتاهfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مهندسی مکانیک و عضو هیات علمی، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مهندسی برق، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue80
dc.citation.spage36
dc.citation.epage43


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد