| dc.contributor.author | زارع نژاد اشکذری, عباس | fa_IR |
| dc.contributor.author | مرادپور, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | ناصرنژاد, سید محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:42:47Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:42:47Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:42:47Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:42:47Z | |
| dc.date.issued | 2017-02-19 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-08-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-05-31 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | زارع نژاد اشکذری, عباس, مرادپور, رضا, ناصرنژاد, سید محمد. (1395). طراحی الکتروگیربکس دورمتغیر فرکانسی به منظور بکارگیری در سامانههای رانش دریایی با هدف بهبود عملکرد و راندمان. فصلنامه علوم و فناوری دریا, 20(80), 36-43. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-5346 | |
| dc.identifier.uri | http://navy.iranjournals.ir/article_24687.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160812 | |
| dc.description.abstract | الکتروگیربکسهای دور متغیر با تغییر دور خروجی این امکان را فراهم می سازد که در محدوده دوری (مینیمم- ماکزیمم) خاصی بتوانند به دورهای ثابت یا قابل تغییر خود دست یابند. این نوع الکتروگیربکسها که به نامهای واریاتور یا وریتور نیز شناخته میشود به دلیل داشتن قابلیت تنظیم دور خروجی برای تغییر دور استفاده میگردد. سیستم تولید قدرت در اکثر موتور واریاتورها، از طریق ساچمه های فلزی بوده در حالیکه در مقاله حاضر، طراحی جدیدی از الکتروگیربکس ها با قابلیت دارابودن دور متغیر در هر دو جهت ساعتگرد و پاد ساعتگرد، ارائه شده، که از خاصیت فشار روغن برای تولید قدرت استفاده شده است که علاوه بر تولید قدرت در دورهای ثابت، گشتاور مورد نیاز ما را نیز تامین میکند. بعبارت دیگر دز سیستم طراحی شده، با توجه به هیدرولیکی بودن آن و بکار گیری روغن در مسیر جریان به جای ساچمه، مساله سایش زیاد و فرسودگی ساچمه ها در تغییر دورها، که منجر به عدم تامین گشتاور مورد نظر می گردد، از بین رفته است. همچنین در مقاله حاضر، پارامترهای عملکردی یک الکتروگیربکس دورمتغیر و راندمان آن با توجه به طراحی صورت گرفته،ارزیابی شده است. نتایج حاصله بیانگر راندمان 90 درصدی در مقایسه با الکتروگیربکس های ساچمه ای میباشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1225 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علوم و فناوری دریا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Marine Science and Technology | en_US |
| dc.subject | الکتروگیربکس | fa_IR |
| dc.subject | دور متغیر | fa_IR |
| dc.subject | واریاتور | fa_IR |
| dc.subject | مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی | fa_IR |
| dc.title | طراحی الکتروگیربکس دورمتغیر فرکانسی به منظور بکارگیری در سامانههای رانش دریایی با هدف بهبود عملکرد و راندمان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | کوتاه | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری مهندسی مکانیک و عضو هیات علمی، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مهندسی برق، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات | fa_IR |
| dc.citation.volume | 20 | |
| dc.citation.issue | 80 | |
| dc.citation.spage | 36 | |
| dc.citation.epage | 43 | |