نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپناهی, روزبهfa_IR
dc.contributor.authorیزدان دوست, مهردادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:42:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:42:41Z
dc.date.available1399-07-08T23:42:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:42:41Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-11en_US
dc.date.submitted1394-04-20fa_IR
dc.identifier.citationپناهی, روزبه, یزدان دوست, مهرداد. (1395). تحلیل خستگی مهاربندی سازه SPM با توجه به طول خطوط مهار و جهت برخورد امواج. فصلنامه علوم و فناوری دریا, 20(77), 11-20.fa_IR
dc.identifier.issn1735-5346
dc.identifier.urihttp://navy.iranjournals.ir/article_20229.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160782
dc.description.abstractSingle Point Mooring و یا به اختصار SPM ، سازه‎های شناوری هستند که عموما در آب های عمیق مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه مهاربندی شناورها و گاها انتقال تولیدات نفتی و گازی را از ساحل بوسیله خطوط لوله به نفت کش ها دارند. مهاربندیSPM با توجه وظیفه مهمی که این نوع سازه‎های شناور دارند، باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. مهاربندی مناسب باعث افزایش کارایی و امکان انجام وظیفه SPM در شرایط محیطی مختلف شده و همچنین باعث افزایش طول عمر مهاربندی‎ها می‎شود. سازه‎های شناور به دلیل قرار گرفتن در معرض بارهای‎ هارمونیکی مانند بار موج ، باید از نطر خستگی تحلیل شوند. یکی از عوامل مهمی که در خستگی مهاربندی‎ها موثر است ، طول خط مهار می باشد بطوریکه تغییرات طول خطوط مهاری و خستگی در مهاربندی‎ها رابطه معکوس دارد. در این مقاله SPM سه مهاره در نرم افزار ANSYS AQWA مدلسازی شده و خستگی خطوط مهار آن در 4 جهت موج برخوردی و 5 طول مهاری مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است .fa_IR
dc.format.extent1496
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)fa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم و فناوری دریاfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Marine Science and Technologyen_US
dc.subjectبهینه سازیfa_IR
dc.subjectطول مهار بندیfa_IR
dc.subjectجهت موجfa_IR
dc.subjectآنالیز خستگیfa_IR
dc.subjectANSYS AQWAfa_IR
dc.subjectسازه کشتی و فراساحلیfa_IR
dc.titleتحلیل خستگی مهاربندی سازه SPM با توجه به طول خطوط مهار و جهت برخورد امواجfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeکوتاهfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه سازه‎های دریایی، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد سازه‎های دریایی، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue77
dc.citation.spage11
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد