نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدشفیعی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorسیفی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorیزدی, اعظمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:35:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:35:51Z
dc.date.available1399-07-08T23:35:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:35:51Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2019-11-03en_US
dc.date.submitted1398-08-12fa_IR
dc.identifier.citationمحمدشفیعی, مجید, سیفی, محسن, یزدی, اعظم. (1399). پیشایندها و پسایندهای استقرار مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک در کسب‌‌و‌کارهای کوچک و متوسط. تحقیقات بازاریابی نوین, 10(1), 129-146. doi: 10.22108/nmrj.2020.119912.1933fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.119912.1933
dc.identifier.urihttp://nmrj.ui.ac.ir/article_24700.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158291
dc.description.abstractهمزمان با پیشرفت‌های فزایندة فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی، مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک توجه سازمان‌ها را برانگیخته است. در نظر گرفتن عوامل اصلی مؤثر در موفقیت و شکست و آثار اصلی آن، ازجمله دغدغة مدیران است که تابه‌حال به‌صورت کامل بررسی نشده است. این پژوهش با هدف بررسی عوامل اثرگذار بر استقرار مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک و تأثیر پیاده‌سازی آن بر وفاداری، سودآوری و مزیت رقابتی طراحی شده است و برای این منظور، مطالعات به‌صورت میدانی در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مطالعه شده است. جامعة آماری پژوهش شامل مدیران و کارکنان شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک علمی تحقیقاتیاصفهان است که 300 نفر از آنان به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامة محقق‌ساخته استفاده ششد. برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا و سازه و برای تعیین پایایی آن از آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن 79/0 شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌های پژوهش از رویکرد معادلات ساختاری و نرم‌افزارهای AMOS22 و SPSS22 استفاده شد. این پژوهش ضمن شناسایی مهم‌ترین عوامل اصلی مؤثر در موفقیت و شکست مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک، روشن ساخت که استقرار اثربخش مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک بر وفاداری مشتری، سودآوری و مزیت رقابتی تأثیر مثبت دارد.به‌علاوه، نتایج مشخص ساخت استفاده از فناوری مناسب و به‌روز، پیاده‌سازی مدیریت دانش و تسهیم اطلاعات، آموزش و آماده‌سازی نیروی انسانی، و تعامل با مشتریان نقش مهمی در استقرار موفق مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک دارد.fa_IR
dc.format.extent980
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.119912.1933
dc.subjectمدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکfa_IR
dc.subjectکسب‌و‌کارهای کوچک و متوسطfa_IR
dc.subjectوفاداریfa_IR
dc.subjectسودآوریfa_IR
dc.subjectمزیت رقابتیfa_IR
dc.titleپیشایندها و پسایندهای استقرار مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک در کسب‌‌و‌کارهای کوچک و متوسطfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department‏ استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage129
dc.citation.epage146


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد