| dc.contributor.author | دوکوهکی, جواد | fa_IR |
| dc.contributor.author | مصلح, عبدالمجید | fa_IR |
| dc.contributor.author | بحرینی زاده, منیجه | fa_IR |
| dc.contributor.author | بحرینی زاده, منیجه | fa_IR |
| dc.contributor.author | مصلح, عبدالمجید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:34:54Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:34:54Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:34:54Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:34:54Z | |
| dc.date.issued | 2014-04-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-06-14 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-03-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دوکوهکی, جواد, مصلح, عبدالمجید, بحرینی زاده, منیجه, بحرینی زاده, منیجه, مصلح, عبدالمجید. (1393). تاثیر ابعاد یادگیری سازمانی بر ابعاد هوش رقابتی در شرکتهای دانش بنیان. تحقیقات بازاریابی نوین, 4(4), 57-70. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7744 | |
| dc.identifier.uri | http://nmrj.ui.ac.ir/article_17756.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157997 | |
| dc.description.abstract | سازمانها با جمع آوری اطلاعات محیطی، فرصتها و تهدیدهای بالقوه را شناسایی میکنند و از این اطلاعات در تصمیم گیری استراتژیک سازمان بهره میبرند. چون سازمان با داشتن اطلاعات از محیط، میتواند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند و در صورت لزوم تغییراتی را ایجاد کند؛ این نیاز سازمان منجر به ظهور پدیدهای به نام هوش رقابتی شده است. سازمان تحت فرایندی دانش و اطلاعات جدید را کسب و توسعه میدهد و با بصیرت و بینش، تجربیات و اطلاعات عمومی را به درون سازمان هدایت میکند که باعث تاثیر بالقوه بر رفتار و بهبود قابلیتهای سازمان میشود، که به این فرایند یادگیری سازمانی گفته میشود. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر ابعاد یادگیری سازمانی بر ابعاد هوش رقابتی میباشد. جامعه آماری مطالعه حاضر را کلیه موسسات دانش بنیان پارک علم و فناوری شیراز تشکیل میدهند، که مجموعا تعداد 50 موسسه میباشد؛ جهت تخمین حجم نمونه از جداول مورگان استفاده گردیده، که حجم نمونه مورد نیاز 44 شرکت میباشد. با توجه به احتمال عدم همکاری بعضی موسسات در نهایت تعداد 42 موسسه، جمعا 99 پرسشنامه، گردآوری شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. با توجه به نتایج پژوهش، یه جز تاثیر تفسیر اطلاعات بر هوش بازار و حافظه سازمانی بر هوش رقبا که مورد تایید قرار نگرفته، سایر فرضیهها، مبنی بر تاثیر مثبت و معنادار ابعاد یادگیری سازمانی بر ابعاد هوش رقابتی مورد تایید قرار گرفته است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 561 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Isfahan | en_US |
| dc.relation.ispartof | تحقیقات بازاریابی نوین | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | New Marketing Research Journal | en_US |
| dc.subject | هوش رقابتی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری سازمانی | fa_IR |
| dc.subject | هوش بازار | fa_IR |
| dc.subject | هوش رقبا | fa_IR |
| dc.title | تاثیر ابعاد یادگیری سازمانی بر ابعاد هوش رقابتی در شرکتهای دانش بنیان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه خیلیج فارس | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه خیلیج فارس | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه خیلیج فارس | fa_IR |
| dc.contributor.department | بوشهر- دانشگاه خلیج فارس- دانشکده ادبیات و علوم انسانی- گروه مدیریت بازرگانی- | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه خیلیج فارس | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 57 | |
| dc.citation.epage | 70 | |