نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدوکوهکی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorمصلح, عبدالمجیدfa_IR
dc.contributor.authorبحرینی زاده, منیجهfa_IR
dc.contributor.authorبحرینی زاده, منیجهfa_IR
dc.contributor.authorمصلح, عبدالمجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:34:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:34:54Z
dc.date.available1399-07-08T23:34:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:34:54Z
dc.date.issued2014-04-21en_US
dc.date.issued1393-02-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-14en_US
dc.date.submitted1395-03-25fa_IR
dc.identifier.citationدوکوهکی, جواد, مصلح, عبدالمجید, بحرینی زاده, منیجه, بحرینی زاده, منیجه, مصلح, عبدالمجید. (1393). تاثیر ابعاد یادگیری سازمانی بر ابعاد هوش رقابتی در شرکت‌های دانش بنیان. تحقیقات بازاریابی نوین, 4(4), 57-70.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttp://nmrj.ui.ac.ir/article_17756.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157997
dc.description.abstractسازمان‌ها با جمع آوری اطلاعات محیطی، فرصت‌ها و تهدید‌های بالقوه را شناسایی می‌کنند و از این اطلاعات در تصمیم گیری استراتژیک سازمان بهره می‌برند. چون سازمان با داشتن اطلاعات از محیط، می‌تواند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند و در صورت لزوم تغییراتی را ایجاد کند؛ این نیاز سازمان منجر به ظهور پدیده‌ای به نام هوش رقابتی شده است. سازمان تحت فرایندی دانش و اطلاعات جدید را کسب و توسعه می‌دهد و با بصیرت و بینش، تجربیات و اطلاعات عمومی را به درون سازمان هدایت می‌کند که باعث تاثیر بالقوه بر رفتار و بهبود قابلیت‌های سازمان می‌شود، که به این فرایند یادگیری سازمانی گفته می‌شود. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر ابعاد یادگیری سازمانی بر ابعاد هوش رقابتی می‌باشد. جامعه آماری مطالعه حاضر را کلیه موسسات دانش بنیان پارک علم و فناوری شیراز تشکیل می‌دهند، که مجموعا تعداد 50 موسسه می‌باشد؛ جهت تخمین حجم نمونه از جداول مورگان استفاده گردیده، که حجم نمونه مورد نیاز 44 شرکت می‌باشد. با توجه به احتمال عدم همکاری بعضی موسسات در نهایت تعداد 42 موسسه، جمعا 99 پرسشنامه، گردآوری شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. با توجه به نتایج پژوهش، یه جز تاثیر تفسیر اطلاعات بر هوش بازار و حافظه سازمانی بر هوش رقبا که مورد تایید قرار نگرفته، سایر فرضیه‌ها، مبنی بر تاثیر مثبت و معنادار ابعاد یادگیری سازمانی بر ابعاد هوش رقابتی مورد تایید قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent561
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.subjectهوش رقابتیfa_IR
dc.subjectیادگیری سازمانیfa_IR
dc.subjectهوش بازارfa_IR
dc.subjectهوش رقباfa_IR
dc.titleتاثیر ابعاد یادگیری سازمانی بر ابعاد هوش رقابتی در شرکت‌های دانش بنیانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه خیلیج فارسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خیلیج فارسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خیلیج فارسfa_IR
dc.contributor.departmentبوشهر- دانشگاه خلیج فارس- دانشکده ادبیات و علوم انسانی- گروه مدیریت بازرگانی-fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خیلیج فارسfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue4
dc.citation.spage57
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد