نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپاشا شریفی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:33:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:33:37Z
dc.date.available1399-07-08T23:33:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:33:37Z
dc.date.issued2006-12-22en_US
dc.date.issued1385-10-01fa_IR
dc.identifier.citationپاشا شریفی, حسن. (1385). سنجش انگیزه درونی و بیرونی پیشرفت و نگرش دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به مسائل آموزشی و سهم این متغیرها در تبیین پیشرفت تحصیلی آنان. نوآوری های آموزشی, 5(4), 171-202.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_78814.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157581
dc.description.abstractتحقیق حاضر در مورد یک گروه نمونه 368 نفری از دانش آموزان مقاطع و رشته های تحصیلی در شهر تهران انجام گرفت که به روش تصادفی انتخاب شده بودند. داده های تحقیق با اجرای پرسشنامه خود- تنظیمی و نگرش سنج در مورد دانش آموزان گروه نمونه جمع آوری شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج زیر به دست آمد: 1- پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر در همه سطوح و مقاطع تحصیلی بالاتر از پسران است. 2- انگیزه درونی و نگرش دانش آموزان دختر و پسر نسبت به مسائل تحصیلی در همه سطوح و رشته های تحصیلی از حد متوسط پایین تر است. 3- انگیزه بیرونی در دانش آموزان رشته ریاضی و مقطع پیش دانشگاهی در حد متوسط، اما در سایر رشته ها و مقاطع تحصیلی پایین تر از متوسط است. 4- تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که روی هم رفته، 12 درصد واریانس پیشرفت تحصیلی به کمک دو عامل انگیزه درونی و نگرش نسبت به تحصیل تبیین می شود. در این میان، سهم انگیزه درونی بیشتر از نگرش است و انگیزه بیرونی در تبیین واریانس پیشرفت تحصیلی سهم معنی داری ایفا نمی کند. 5- اکثریت دانش آموزان نسبت به درس زبان و ادبیات فارسی اظهار علاقه مندی، نسبت به دروس ریاضیات، علوم و علوم اجتماعی اظهار بی علاقگی و نسبت به دروس زبان انگلیسی، علوم دینی و هنر اظهار بی تفاوتی کرده اند. 6- کمتر از 50 درصد دانش آموزان نسبت به محتوای برنامه های درسی ابراز علاقه مندی کردند. اکثر دانش آموزان مناسب بودن روش تدریس معلمان و روابط مطلوب بین معلم و شاگرد را مورد تأیید قرار داده اند.fa_IR
dc.format.extent356
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectانگیزه درونیfa_IR
dc.subjectانگیزه بیرونیfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectخودfa_IR
dc.subjectتنظیمیfa_IR
dc.subjectنگرش سنجfa_IR
dc.subjectمتغیرهای انگیزشیfa_IR
dc.subjectسنجشfa_IR
dc.titleسنجش انگیزه درونی و بیرونی پیشرفت و نگرش دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به مسائل آموزشی و سهم این متغیرها در تبیین پیشرفت تحصیلی آنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن؛fa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue4
dc.citation.spage171
dc.citation.epage202


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد