| dc.contributor.author | پاشا شریفی, حسن | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:33:37Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:33:37Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T23:33:37Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T23:33:37Z |  | 
| dc.date.issued | 2006-12-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1385-10-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | پاشا شریفی, حسن. (1385). سنجش انگیزه درونی و بیرونی پیشرفت و نگرش دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به مسائل آموزشی و سهم این متغیرها در تبیین پیشرفت تحصیلی آنان. نوآوری های آموزشی, 5(4), 171-202. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-1235 |  | 
| dc.identifier.uri | http://noavaryedu.oerp.ir/article_78814.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157581 |  | 
| dc.description.abstract | تحقیق حاضر در مورد یک گروه نمونه 368 نفری از دانش آموزان مقاطع و رشته های تحصیلی در شهر تهران انجام گرفت که به روش تصادفی انتخاب شده بودند. داده های تحقیق با اجرای پرسشنامه خود- تنظیمی و نگرش سنج در مورد دانش آموزان گروه نمونه جمع آوری شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها نتایج زیر به دست آمد: 1- پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر در همه سطوح و مقاطع تحصیلی بالاتر از پسران است. 2- انگیزه درونی و نگرش دانش آموزان دختر و پسر نسبت به مسائل تحصیلی در همه سطوح و رشته های تحصیلی از حد متوسط پایین تر است. 3- انگیزه بیرونی در دانش آموزان رشته ریاضی و مقطع پیش دانشگاهی در حد متوسط، اما در سایر رشته ها و مقاطع تحصیلی پایین تر از متوسط است. 4- تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که روی هم رفته، 12 درصد واریانس پیشرفت تحصیلی به کمک دو عامل انگیزه درونی و نگرش نسبت به تحصیل تبیین می شود. در این میان، سهم انگیزه درونی بیشتر از نگرش است و انگیزه بیرونی در تبیین واریانس پیشرفت تحصیلی سهم معنی داری ایفا نمی کند. 5- اکثریت دانش آموزان نسبت به درس زبان و ادبیات فارسی اظهار علاقه مندی، نسبت به دروس ریاضیات، علوم و علوم اجتماعی اظهار بی علاقگی و نسبت به دروس زبان انگلیسی، علوم دینی و هنر اظهار بی تفاوتی کرده اند. 6- کمتر از 50 درصد دانش آموزان نسبت به محتوای برنامه های درسی ابراز علاقه مندی کردند. اکثر دانش آموزان مناسب بودن روش تدریس معلمان و روابط مطلوب بین معلم و شاگرد را مورد تأیید قرار داده اند. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 356 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | نوآوری های آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Educational Innovations | en_US | 
| dc.subject | انگیزه درونی | fa_IR | 
| dc.subject | انگیزه بیرونی | fa_IR | 
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | خود | fa_IR | 
| dc.subject | تنظیمی | fa_IR | 
| dc.subject | نگرش سنج | fa_IR | 
| dc.subject | متغیرهای انگیزشی | fa_IR | 
| dc.subject | سنجش | fa_IR | 
| dc.title | سنجش انگیزه درونی و بیرونی پیشرفت و نگرش دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به مسائل آموزشی و سهم این متغیرها در تبیین پیشرفت تحصیلی آنان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن؛ | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 5 |  | 
| dc.citation.issue | 4 |  | 
| dc.citation.spage | 171 |  | 
| dc.citation.epage | 202 |  |