| dc.contributor.author | شمس اسفند آباد, حسن | fa_IR | 
| dc.contributor.author | امامی پور, سوزان | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:33:27Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:33:27Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T23:33:27Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T23:33:27Z |  | 
| dc.date.issued | 2003-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1382-07-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | شمس اسفند آباد, حسن, امامی پور, سوزان. (1382). مطالعۀ سبک های یادگیری در دانش آموزان یک زبانه و دوزبانۀ دورۀ راهنمایی و رابطۀ آن با پیشرفت تحصیلی و جنسیت. نوآوری های آموزشی, 2(3), 11-28. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-1235 |  | 
| dc.identifier.uri | http://noavaryedu.oerp.ir/article_78730.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157527 |  | 
| dc.description.abstract | هدف از اجرای پژوهشی که مبنای نگارش مقالة حاضر است، مطالعه و مقایسة سبک های یادگیری در دانش آموزان دوزبانه (ترک زبان و کردزبان) و یک زبانه (فارس زبان) و بررسی احتمال وجود رابطه بین سبک های یادگیری با عوامل پیشرفت تحصیلی و جنسیت بود. به این منظور پرسش نامة سبک های یادگیری فلدر ـ سولومان در مورد 720 دانش آموز دختر و پسر پایه های اول، دوم, و سوم دورة راهنمایی مدارس دولتی در سال تحصیلی 81 ـ 80 , شامل 240 دانش آموز دختر و پسر دو زبانة کردزبان، 240 دانش آموز دختر و پسر دو زبانة ترک زبان, و 240 دانش آموز دختر و پسر یک زبانة فارس زبان, به ترتیب, در شهرهای سنندج، تبریز, و تهران اجرا شد و نتایج حاصل با استفاده از آمارهای تحلیل واریانس چندمتغیری و روش همبستگی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. این پژوهش نشان داد که: الف) بین سبک های یادگیری دانش آموزان دو زبانه (ترک زبان و کردزبان) و دانش آموزان یک زبانه (فارس زبان) تفاوت وجود دارد، اینگونه که دانش آموزان یک زبانه, در مقایسه با دانش آموزان دوزبانه, از سبک یادگیری شهودی و دیداری برخوردارند؛ در حالی که دانش آموزان دو زبانه, در مقایسه با دانش آموزان یک زبانه, سبک یادگیری حسی و کلامی دارند. ب) بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی رابطه معنی دار وجود ندارد. پ) بین سبک های یادگیری دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد؛ به گونهای که سبک یادگیری پسران از نوع دیداری و کلی است؛ در حالی که سبک یادگیری دختران از نوع کلامی و متوالی است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 1254 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | نوآوری های آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Educational Innovations | en_US | 
| dc.subject | سبک های یادگیری | fa_IR | 
| dc.subject | دانش آموزان یک زبانه و دوزبانه | fa_IR | 
| dc.subject | جنسیت | fa_IR | 
| dc.title | مطالعۀ سبک های یادگیری در دانش آموزان یک زبانه و دوزبانۀ دورۀ راهنمایی و رابطۀ آن با پیشرفت تحصیلی و جنسیت | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.citation.volume | 2 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 11 |  | 
| dc.citation.epage | 28 |  |