نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشمس اسفند آباد, حسنfa_IR
dc.contributor.authorامامی پور, سوزانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:33:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:33:27Z
dc.date.available1399-07-08T23:33:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:33:27Z
dc.date.issued2003-09-23en_US
dc.date.issued1382-07-01fa_IR
dc.identifier.citationشمس اسفند آباد, حسن, امامی پور, سوزان. (1382). مطالعۀ سبک های یادگیری در دانش آموزان یک زبانه و دوزبانۀ دورۀ راهنمایی و رابطۀ آن با پیشرفت تحصیلی و جنسیت. نوآوری های آموزشی, 2(3), 11-28.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_78730.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157527
dc.description.abstractهدف از اجرای پژوهشی که مبنای نگارش مقالة حاضر است، مطالعه و مقایسة سبک های یادگیری در دانش آموزان دوزبانه (ترک زبان و کردزبان) و یک زبانه (فارس زبان) و بررسی احتمال وجود رابطه بین سبک های یادگیری با عوامل پیشرفت تحصیلی و جنسیت بود. به این منظور پرسش نامة سبک های یادگیری فلدر ـ سولومان در مورد 720 دانش آموز دختر و پسر پایه های اول، دوم, و سوم دورة راهنمایی مدارس دولتی در سال تحصیلی 81 ـ 80 , شامل 240 دانش آموز دختر و پسر دو زبانة کردزبان، 240 دانش آموز دختر و پسر دو زبانة ترک زبان, و 240 دانش آموز دختر و پسر یک زبانة فارس زبان, به ترتیب, در شهرهای سنندج، تبریز, و تهران اجرا شد و نتایج حاصل با استفاده از آمارهای تحلیل واریانس چندمتغیری و روش همبستگی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. این پژوهش نشان داد که: الف) بین سبک های یادگیری دانش آموزان دو زبانه (ترک زبان و کردزبان) و دانش آموزان یک زبانه (فارس زبان) تفاوت وجود دارد، این­گونه که دانش آموزان یک زبانه, در مقایسه با دانش آموزان دوزبانه, از سبک یادگیری شهودی و دیداری برخوردارند؛ در حالی که دانش آموزان دو زبانه, در مقایسه با دانش آموزان یک زبانه, سبک یادگیری حسی و کلامی دارند. ب) بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی رابطه معنی دار وجود ندارد. پ) بین سبک های یادگیری دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد؛ به گونه­ای که سبک یادگیری پسران از نوع دیداری و کلی است؛ در حالی که سبک یادگیری دختران از نوع کلامی و متوالی است.fa_IR
dc.format.extent1254
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectسبک های یادگیریfa_IR
dc.subjectدانش آموزان یک زبانه و دوزبانهfa_IR
dc.subjectجنسیتfa_IR
dc.titleمطالعۀ سبک های یادگیری در دانش آموزان یک زبانه و دوزبانۀ دورۀ راهنمایی و رابطۀ آن با پیشرفت تحصیلی و جنسیتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage11
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد