نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحسن پور, مریمfa_IR
dc.contributor.authorحجازی, الههfa_IR
dc.contributor.authorکیامنش, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:33:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:33:18Z
dc.date.available1399-07-08T23:33:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:33:18Z
dc.date.issued2006-06-22en_US
dc.date.issued1385-04-01fa_IR
dc.identifier.citationمحسن پور, مریم, حجازی, الهه, کیامنش, علیرضا. (1385). خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانش آموزان سال سوم متوسطه (رشته ریاضی) شهر تهران. نوآوری های آموزشی, 5(2), 9-35.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_78795.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157478
dc.description.abstractدر تحقیق حاضر، تأثیر متغیرهای خودکارآمدی، اهداف تبحری، اهداف رویکرد-عملکرد، اهداف اجتناب-عملکرد، راهبردهای یادگیری و پایداری بر پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی به روش تحلیل مسیر بررسی شده است. برای انجام دادن این تحقیق 389 دانش آموز دختر و پسر پایه سوم رشته ریاضی دبیرستان های دولتی شهر تهران به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. آنان پرسشنامه ای را متشکل از خرده مقیاس های اهداف تبحری، اهداف رویکرد-عملکرد، اهداف اجتناب-عملکرد، خودکارآمدی، راهبردهای یادگیری و پایداری، برگرفته از منابع معتبر تکمیل کردند. به منظور سنجش میزان پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی افراد شرکت کننده از نمرات نهایی پایان سال تحصیلی 84-83 درس حساب آنان استفاده شده است. براساس پیشینة تحقیق، مدل اولیه ای برای بررسی روابط این متغیرها درنظر گرفته شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که مدل با داده های این پژوهش برازشی مناسب دارد و تأثیر مستقیم اهداف رویکرد- عملکرد، اهداف اجتناب- عملکرد، خودکارآمدی، راهبردهای یادگیری و پایداری بر پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی تأیید شد. متغیر خودکارآمدی نسبت به سایر متغیرهای بررسی شده در مدل، بیشترین اثر مستقیم را بر پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دارد. اهداف تبحری از طریق متغیرهای واسطه ای خودکارآمدی، راهبردهای یادگیری و پایداری بر پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی تأثیر غیرمستقیم و معنادار دارد. نقش واسطه ای پایداری میان اهداف اجتناب- عملکرد و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی معنادار است.fa_IR
dc.format.extent319
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectتحلیل مسیرfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectاهداف تبحریfa_IR
dc.subjectاهداف رویکردfa_IR
dc.subjectعملکردfa_IR
dc.subjectاهداف اجتنابfa_IR
dc.subjectراهبردهای یادگیریfa_IR
dc.subjectپایداریfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.titleخودکارآمدی، اهداف پیشرفت، راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانش آموزان سال سوم متوسطه (رشته ریاضی) شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تحقیقات آموزشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه تربیت معلم تهرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage9
dc.citation.epage35


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد