نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorماهرخ موسوی, سیدهfa_IR
dc.contributor.authorکیامنش, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorاخوان تفتی, مهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:32:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:32:50Z
dc.date.available1399-07-08T23:32:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:32:50Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.identifier.citationماهرخ موسوی, سیده, کیامنش, علیرضا, اخوان تفتی, مهناز. (1394). دستاورد تحصیلی از راه کیفیت آموزشی، درگیری تحصیلی، یادگیری به کمک همسالان و انگیزش تحصیلی (یک مطالعۀ دو سطحی). نوآوری های آموزشی, 14(3), 69-86.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_79069.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157327
dc.description.abstractاین مطالعه با هدفِ یافتن نقش عوامل سطح دانش آموزی و سطح کادر مدرسه بر دستاورد تحصیلی انجام گرفته است. جامعة پژوهشی شامل تمامی هنرجویان، مدیران، معاونان آموزشی و فنی، و مشاوران تحصیلی در سال تحصیلی 1392 بود. از بین نواحی پنج گانة شهر تهران 10 منطقه و از هر منطقه 2 هنرستان، و در مجموع 906 دانش آموز پایه سوم از 19 هنرستان و 39 کلاس به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. همچنین 59 نفر از کادر همان هنرستان ها در نمونه حضور داشتند. داده ها از طریق پرسش نامه های استاندارد انگیزش تحصیلی AMS و درگیری تحصیلی MSLQ؛ و پرسش نامه های پژوهشگر ساختة یادگیری به کمک همسالان و کیفیت آموزشی هنرجویان و کادر مدرسه، همراه با مشاهده، اسناد و مدارک موجود در هنرستان ها جمع آوری شد. روایی پرسش نامه ها از طریق روایی محتوا و سازه و پایایی با آلفای کرانباخ به دست آمد. دستاورد تحصیلی نیز از طریق میانگین 3 نمره محاسبه شد. برای پردازش داده ها از روش های آمار توصیفی، ماتریس همبستگی و تحلیل دوسطحی استفاده شد. اینک یافته ها نشان می دهد که در سطح مدرسه؛ متوسط دستاورد تحصیلی هنرجویان هنرستان های مختلف به طور معناداری با هم تفاوت دارد و 6/31 درصد از واریانس دستاورد تحصیلی در سطح دانش آموز و 12/05 درصد از واریانس در سطح کادر مدرسه تبیین می شود. در مجموع، 18/81 درصد از واریانس دستاورد تحصیلی را عوامل مربوط به سطح مدرسه تبیین می کند. یافته های این پژوهش اهمیت سطح مدرسه را به عنوان سطح بالاتر بر اثرگذاری بر متغیرهای مورد بررسی به عنوان پیش بینی کننده دستاورد تحصیلی دانش آموزان نشان می دهد.fa_IR
dc.format.extent473
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectدرگیری تحصیلیfa_IR
dc.subjectکیفیت آموزشیfa_IR
dc.subjectیادگیری به کمک همسالانfa_IR
dc.subjectانگیزش تحصیلیfa_IR
dc.subjectدستاورد تحصیلیfa_IR
dc.subjectتحلیل دوسطحیfa_IR
dc.titleدستاورد تحصیلی از راه کیفیت آموزشی، درگیری تحصیلی، یادگیری به کمک همسالان و انگیزش تحصیلی (یک مطالعۀ دو سطحی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهرfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه الزهراfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue3
dc.citation.spage69
dc.citation.epage86


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد