| dc.contributor.author | بحرینی بروجنی, مجید | fa_IR | 
| dc.contributor.author | نصراصفهانی, احمدرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | ابراهیم میرشاه جعفری, سید | fa_IR | 
| dc.contributor.author | لیاقتدار, محمدجواد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | سپهری بروجنی, کبری | fa_IR | 
| dc.contributor.author | مقدسی بروجنی, فاطمه | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:32:49Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:32:49Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T23:32:49Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T23:32:49Z |  | 
| dc.date.issued | 2015-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-07-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | بحرینی بروجنی, مجید, نصراصفهانی, احمدرضا, ابراهیم میرشاه جعفری, سید, لیاقتدار, محمدجواد, سپهری بروجنی, کبری, مقدسی بروجنی, فاطمه. (1394). بررسی میزان رعایت اصول علمی قصدشده مربوط به عنصر ارزشیابی در درس تفکر و پژوهش پایۀ ششم ابتدایی. نوآوری های آموزشی, 14(3), 22-36. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-1235 |  | 
| dc.identifier.uri | http://noavaryedu.oerp.ir/article_79066.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157324 |  | 
| dc.description.abstract | هدف این پژوهش، بررسی میزان رعایت اصول قصدشده در ارزشیابی از برنامة درسی درس تفکر و پژوهش پایة ششم ابتدایی بوده است. نوع پژوهش کاربردی و روش آن توصیفی- تحلیلی و پیمایشی (ترکیبی از مشاهده، پرسش نامه و مصاحبه) و جامعة آماری بخش پرسش نامه ای آن مدرسان، کارشناسان و معلمان استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری بوده اند. با توجه به کم بودن تعداد متخصصان (40 نفر)، تمامی آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند و از معلمان و کارشناسان به روش تصادفی طبقه ای نمونه گیری شد (286 نفر). در بخش مشاهده ای، 95 کلاس مورد مشاهده قرار گرفت و با 180 کارشناس، مدرس و معلم نیز مصاحبة هدفمند صورت به عمل آمد. داده ها از طریق پرسش نامه، مصاحبه و مشاهده گردآوری شد. برای تعیین روایی، از روایی محتوا و روایی سازه استفاده گردید. پایایی پرسش نامه ها به روش آلفای کرونباخ، پایایی مشاهده ها از روش پایایی مشاهده گر مربوط به ملاک و برای پایایی مصاحبه ها به روش پیاده سازی عینی و دقیق گفتار مصاحبه شوندگان عمل شد. طبق نظر معلمان و کارشناسان تا حدودی (34/3= X، طبق نتایج مشاهده گران در حد کم (58/2=X)، اصول علمی قصدشده مربوط به عنصر ارزشیابی، در درس تفکر و پژوهش به کارگیری شده است. نتایج نشان می دهد که توجه به اصول علمی قصدشده ارزشیابی، مانند استفاده از روش های ارزشیابی فرایندمحور، مشارکتی و گروهی به جای ارزشیابی هدف محور، تا حدودی رعایت شده است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 425 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | نوآوری های آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Educational Innovations | en_US | 
| dc.subject | برنامۀ درسی | fa_IR | 
| dc.subject | عناصر برنامۀ درسی | fa_IR | 
| dc.subject | درس تفکر و پژوهش | fa_IR | 
| dc.subject | ارزشیابی برنامۀ درسی | fa_IR | 
| dc.title | بررسی میزان رعایت اصول علمی قصدشده مربوط به عنصر ارزشیابی در درس تفکر و پژوهش پایۀ ششم ابتدایی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.contributor.department | عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیئتعلمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 14 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 22 |  | 
| dc.citation.epage | 36 |  |