نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبحرینی بروجنی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorنصراصفهانی, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorابراهیم میرشاه جعفری, سیدfa_IR
dc.contributor.authorلیاقتدار, محمدجوادfa_IR
dc.contributor.authorسپهری بروجنی, کبریfa_IR
dc.contributor.authorمقدسی بروجنی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:32:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:32:49Z
dc.date.available1399-07-08T23:32:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:32:49Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.identifier.citationبحرینی بروجنی, مجید, نصراصفهانی, احمدرضا, ابراهیم میرشاه جعفری, سید, لیاقتدار, محمدجواد, سپهری بروجنی, کبری, مقدسی بروجنی, فاطمه. (1394). بررسی میزان رعایت اصول علمی قصدشده مربوط به عنصر ارزشیابی در درس تفکر و پژوهش پایۀ ششم ابتدایی. نوآوری های آموزشی, 14(3), 22-36.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_79066.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157324
dc.description.abstractهدف این پژوهش، بررسی میزان رعایت اصول قصدشده در ارزشیابی از برنامة درسی درس تفکر و پژوهش پایة ششم ابتدایی بوده است. نوع پژوهش کاربردی و روش آن توصیفی- تحلیلی و پیمایشی (ترکیبی از مشاهده، پرسش نامه و مصاحبه) و جامعة آماری بخش پرسش نامه ای آن مدرسان، کارشناسان و معلمان استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری بوده اند. با توجه به کم بودن تعداد متخصصان (40 نفر)، تمامی آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند و از معلمان و کارشناسان به روش تصادفی طبقه ای نمونه گیری شد (286 نفر). در بخش مشاهده ای، 95 کلاس مورد مشاهده قرار گرفت و با 180 کارشناس، مدرس و معلم نیز مصاحبة هدفمند صورت به عمل آمد. داده ها از طریق پرسش نامه، مصاحبه و مشاهده گردآوری شد. برای تعیین روایی، از روایی محتوا و روایی سازه استفاده گردید. پایایی پرسش نامه ها به روش آلفای کرونباخ، پایایی مشاهده ها از روش پایایی مشاهده گر مربوط به ملاک و برای پایایی مصاحبه ها به روش پیاده سازی عینی و دقیق گفتار مصاحبه شوندگان عمل شد. طبق نظر معلمان و کارشناسان تا حدودی (34/3= X، طبق نتایج مشاهده گران در حد کم (58/2=X)، اصول علمی قصدشده مربوط به عنصر ارزشیابی، در درس تفکر و پژوهش به کارگیری شده است. نتایج نشان می دهد که توجه به اصول علمی قصدشده ارزشیابی، مانند استفاده از روش های ارزشیابی فرایندمحور، مشارکتی و گروهی به جای ارزشیابی هدف محور، تا حدودی رعایت شده است.fa_IR
dc.format.extent425
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectبرنامۀ درسیfa_IR
dc.subjectعناصر برنامۀ درسیfa_IR
dc.subjectدرس تفکر و پژوهشfa_IR
dc.subjectارزشیابی برنامۀ درسیfa_IR
dc.titleبررسی میزان رعایت اصول علمی قصدشده مربوط به عنصر ارزشیابی در درس تفکر و پژوهش پایۀ ششم ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکردfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکردfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکردfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue3
dc.citation.spage22
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد