نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقربان دردی نژاد, فرهادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:32:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:32:44Z
dc.date.available1399-07-08T23:32:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:32:44Z
dc.date.issued2014-09-23en_US
dc.date.issued1393-07-01fa_IR
dc.identifier.citationقربان دردی نژاد, فرهاد. (1393). بررسی نقش استفاده از راهبرد آگاهی ساخت- واژه در یادگیری واژگان انگلیسی. نوآوری های آموزشی, 13(3), 7-22.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_79038.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157296
dc.description.abstractتوانایی فکرکردن دربارة تکواژها، آشنایی با قواعد واژه سازی انگلیسی و استفاده از دانش ساخت- واژه برای حدس زدن معنی واژگان جدید همواره یکی از راهبردهای مؤثر یادگیری واژگان، و مورد توجه محققان زبان شناسی کاربردی بوده است. هدف از اجرای این پژوهش بررسی اثر آموزش صریح ساخت- واژه بر پیشرفت یادگیری واژگان زبان انگلیسی دانش آموزان دورة راهنمایی تحصیلی است. بدین منظور 90 دانش آموز دورة راهنمایی شهر بندر ترکمن به صورت نمونة در دسترس انتخاب و به سه گروه، دو گروه آزمایش و یک گروه گواه، تقسیم شدند. در حالی که در گروه گواه همان روش تدریس رایج و متعارف، که مبتنی بر ترجمه و ارائة معادل فارسی کلمات جدید است، استفاده شد، در گروه های آزمایش از آموزش تکواژهای اشتقاقی با استفاده از دو روش «تحلیل» در گروه آزمایش 1 و «تلفیق» در گروه آزمایش2، جهت افزایش سطح آگاهی ساخت- واژه دانش آموزان استفاده گردید. داده های به دست آمده از پس آزمون با روش آماری آزمون تحلیل واریانس یک عاملی، تجزیه و تحلیل شدند. یافته های این تحلیل نشان داد که تفاوت معناداری در نمرات پس آزمون برای سه گروه مذکور وجود دارد که در آن میانگین نمرات دو گروه آزمایش به طور معناداری بالاتر از میانگین نمرات گروه گواه است. همچنین در آزمون متعاقب با استفاده از آزمون شفه مشخص شد که تفاوت معناداری بین دو گروه آزمایش وجود ندارد. نتایج این پژوهش نشان داد که استفاده از راهبرد آگاهی ساخت- واژه بر روی پیشرفت زبان آموزان در یادگیری واژگان مؤثر است.fa_IR
dc.format.extent1812
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectتکواژهای اشتقاقیfa_IR
dc.subjectروش تحلیلfa_IR
dc.subjectروش تلفیقfa_IR
dc.subjectیادگیری واژگانfa_IR
dc.subjectدانش آموزان راهنماییfa_IR
dc.subjectراهبرد آگاهی ساختfa_IR
dc.subjectواژهfa_IR
dc.subjectواژه شناسیfa_IR
dc.titleبررسی نقش استفاده از راهبرد آگاهی ساخت- واژه در یادگیری واژگان انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار گروه زبان انگلیسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue3
dc.citation.spage7
dc.citation.epage22


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد