نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدوی نژاد, غلامحسینfa_IR
dc.contributor.authorمهدوی نژاد, محمدجوادfa_IR
dc.contributor.authorسیلوایه, سونیاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:32:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:32:41Z
dc.date.available1399-07-08T23:32:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:32:41Z
dc.date.issued2013-12-22en_US
dc.date.issued1392-10-01fa_IR
dc.identifier.citationمهدوی نژاد, غلامحسین, مهدوی نژاد, محمدجواد, سیلوایه, سونیا. (1392). تأثیر محیط هنری بر خلاقیت دانش‎آموزان. نوآوری های آموزشی, 12(4), 126-140.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_79022.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157280
dc.description.abstractمدرسه محیطی برای یادگیری و تربیت نسل آینده است. اگر محیط مدرسه تشویق کنندة خلاقیت باشد، نسل آینده انسان‎هایی خلاق خواهند بود، حتی ویژگی‎های معماری بنای مدرسه، در کنار دیگر ویژگی‎های مدیریتی، می‎تواند به ایجاد یک مدرسة تشویق‎کنندة خلاقیت بینجامد. هدف این تحقیق تحلیل نظریه‎های مختلف در زمینة یادگیری خلاق و بررسی تأثیر هنر بر خلاقیت افراد است تا معلوم شود محیط‎های هنری تا چه اندازه و چگونه بر خلاقیت دانش‎آموزان اثر می‎گذارند. مهم ترین سؤالات تحقیق عبارتند از:  1. آیا کاربرد هنر در مدرسه، بر میزان خلاقیت دانش‎آموزان موثر است؟  2. میزان تأثیر کاربرد هنر در کلاس‎های درس بر خلاقیت دانش‎آموزان چگونه قابل تفسیر است؟ در این پژوهش، یک مدرسه به تصادف از میان مدارس راهنمایی تحصیلی در منطقة یازده شهر تهران انتخاب و از میان کلاس های آن سه کلاس دوم راهنمایی به تصادف از میان آن ها انتخاب شد‎. با استفاده از روش تحقیق نیمه‎‎تجربی، ارتباط میان فضای هنری و خلاقیت دانش‎آموزان سنجیده شده است. از این سه کلاس ، کلاس اول نمونة شاهد، کلاس دوم نمونه‎ای که در آن تغییرات محیطی ایجاد شده، و کلاس سوم نمونه‎ای بود که علاوه بر تغییرات محیطی، دانش‎آموزان با آموزش‎ها و مفاهیم هنری نیز آشنا شدند. مدت انجام آزمون دو ماه بوده. برای سنجش خلاقیت از آزمون استاندارد تورنس، قبل و بعد از مدت مقرر استفاده شد. دستاوردهای پژوهش مبین آن است که محیط هنری بر خلاقیت دانش‎آموزان تاثیرگذار است، هرچند این تأثیر خطی نیست و در برخی موارد ناسازگاری‎هایی را نیز نشان می‎دهد.fa_IR
dc.format.extent2847
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectمحیط خلاقfa_IR
dc.subjectهنرfa_IR
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectمدرسه خلاقfa_IR
dc.titleتأثیر محیط هنری بر خلاقیت دانش‎آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه معماری، دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی‎ارشد معماری، دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue4
dc.citation.spage126
dc.citation.epage140


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد