نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالسادات شریف زاده, حکیمهfa_IR
dc.contributor.authorباقری, خسروfa_IR
dc.contributor.authorامیری کاربندی, هادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:32:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:32:40Z
dc.date.available1399-07-08T23:32:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:32:40Z
dc.date.issued2013-12-22en_US
dc.date.issued1392-10-01fa_IR
dc.identifier.citationالسادات شریف زاده, حکیمه, باقری, خسرو, امیری کاربندی, هادی. (1392). بررسی ماهیت تجربه دینی از دیدگاه آلستون و کاربرد آن در تعلیم و تربیت. نوآوری های آموزشی, 12(4), 7-26.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_79016.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157274
dc.description.abstractاین مقاله با هدف بررسی ماهیت «تجربة دینی» از نظر ویلیام آلستون و امکان کاربرد آن در تعلیم وتربیت تحریر شد. بر این اساس از نظر آلستون، تجربة دینی نوعی از ادراک است که علاوه بر داشتن ساختار مشترک با تجربة حسی، نقش مؤثری در موجّه ساختن باورها و اعتقادات دینی ایفا می نماید. لزوم برخورداری از گوهر آگاهی(درونی) بی واسطه به خداوند، وجه متمایز دیدگاه آلستون با سایر فیلسوفان دین محسوب می گردد. لذا از این نظر، برقراری ارتباط و تعامل با خداوند به عنوان هدف آفرینش انسان تلقی شده است. به نظر می رسد این تلقی از تجربة دینی حداقل می تواند در حوزة اهداف و اصول آموزشی قابل استفاده باشد. این تحقیق که از حیث ماهیت در زمرة تحقیقات نظری و فلسفی قرار دارد به روش توصیفی تحلیلی انجام شده است. نظرات و دیدگاه های آلستون و مقالات و کتاب های ترجمه شده در این موضوع به عنوان منابع دست اول و دوم مربوط به جامعة آماری مورد مطالعه قرار گرفت. نتیجة حاصل از این بررسی، پیشنهاد الگویی است مبتنی بر گزاره هایی با هدف داشتن ارتباط معنوی با خداوند و با در نظر گرفتن اصل تعالی و کمال متربی و همگانی بودن امکان تجربه. لازمة چنین رویکردی، داشتن مربیانی با اوصاف معنوی و ملتزم به روش مباحثه از یک سو، و مشارکت متربی در فرایند تعلیم وتربیت از سوی دیگر می باشد.fa_IR
dc.format.extent2592
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectآلستونfa_IR
dc.subjectتجربۀ دینیfa_IR
dc.subjectتعلیم وتربیتfa_IR
dc.titleبررسی ماهیت تجربه دینی از دیدگاه آلستون و کاربرد آن در تعلیم و تربیتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی تاریخ و فلسفهfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue4
dc.citation.spage7
dc.citation.epage26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد