دوره 13, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • از نظریة عدالت جان رالز در نظام های آموزشی: رویکرد هرمنوتیک انتقادی 

    یاری قلی, بهبود؛ ضرغامی, سعید (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-06-22)
    هدف پژوهش حاضر، بررسی امکان بهره گیری از عدالت تربیتی برآمده از نظریة عدالت جان رالز در نظام های آموزشی و به ویژه نظام آموزشی ایران از نظر شش متخصص تربیتی بوده است. روش پژوهش این پژوهش، هرمنوتیک انتقادی به عنوان یکی از ...

  • الگوی تدوین چارچوب مفهومی در آموزش فنی و حرفه ای 

    اصغر خلّاقی, علی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-06-22)
    یکی از کارهای مهمی که در مطالعات مربوط به تولید سند ملی آموزش و پرورش، به ویژه در ساحت اقتصادی– حرفه ای، مورد توجه قرار گرفت، تدوین الگو یا چارچوب مفهومی بود. زیرا درک و تبیین مفاهیم کلی مانند آموزش فنی وحرفه ای، با پیشینه ...

  • رابطة هوش سازمانی با اثربخشی مدیران مدارس 

    عبدالهی, بیژن؛ حیدری فرد, رضا (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-06-22)
    هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطة هوش سازمانی با اثربخشی مدیران مدارس بوده و روش تحقیق آن توصیفی_ همبستگی است. مشارکت کنندگان دبیران مدارس متوسطه دولتی نواحی سه گانة آموزش وپرورش شهر کرمانشاه بوده اند که تعداد 364 نفر با روش ...

  • الگوی اهداف تربیت دینی مبتنی بر آموزه های قرآن کریم 

    محمد دلبری, سید؛ مصلایی پور, عباس؛ ملکی, حسن (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-06-22)
    در میان عناصر مکوّن تربیت، غایات و اهداف، به سبب جهت دهی به سایر مؤلفه ها (روش ها، اصول، محتوا و ...) محوریت دارند. این پژوهش با استفاده از روش های تحلیل متن در «معناشناسی»1 با رویکرد «هم زمانی»2 به کشف معنا، شبکة مفهومی ...