دوره 13, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
از نظریة عدالت جان رالز در نظام های آموزشی: رویکرد هرمنوتیک انتقادی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-06-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی امکان بهره گیری از عدالت تربیتی برآمده از نظریة عدالت جان رالز در نظام های آموزشی و به ویژه نظام آموزشی ایران از نظر شش متخصص تربیتی بوده است. روش پژوهش این پژوهش، هرمنوتیک انتقادی به عنوان یکی از ...
-
الگوی تدوین چارچوب مفهومی در آموزش فنی و حرفه ای
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-06-22)یکی از کارهای مهمی که در مطالعات مربوط به تولید سند ملی آموزش و پرورش، به ویژه در ساحت اقتصادی– حرفه ای، مورد توجه قرار گرفت، تدوین الگو یا چارچوب مفهومی بود. زیرا درک و تبیین مفاهیم کلی مانند آموزش فنی وحرفه ای، با پیشینه ...
-
رابطة هوش سازمانی با اثربخشی مدیران مدارس
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-06-22)هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطة هوش سازمانی با اثربخشی مدیران مدارس بوده و روش تحقیق آن توصیفی_ همبستگی است. مشارکت کنندگان دبیران مدارس متوسطه دولتی نواحی سه گانة آموزش وپرورش شهر کرمانشاه بوده اند که تعداد 364 نفر با روش ...
-
الگوی اهداف تربیت دینی مبتنی بر آموزه های قرآن کریم
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-06-22)در میان عناصر مکوّن تربیت، غایات و اهداف، به سبب جهت دهی به سایر مؤلفه ها (روش ها، اصول، محتوا و ...) محوریت دارند. این پژوهش با استفاده از روش های تحلیل متن در «معناشناسی»1 با رویکرد «هم زمانی»2 به کشف معنا، شبکة مفهومی ...



