• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار سازمانی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار سازمانی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل‌سازی عوامل موثر بر شادی سازمانی با رویکرد مدل‌سازی تفسیری ساختاری فراگیر (TISM)

    (ندگان)پدیدآور
    شجاعی, پیامباقری, مسلمنیکبخت, امینمحسنی بیک زاده, مهسا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    753.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    شادی سازمانی یکی از موضوعات بسیار حیاتی در مدیریت و روان‌شناسی بوده و یکی از عوامل مؤثر بر بهره­وری محسوب می­‌شود. ازطرفی، نتایج گزارش­های بین­المللی حاکی از عدم شادی در کشور و به‌تبع‌آن در سازمان‌های ایران است که لزوم توجه بیش‌ازپیش به این مسئله آشکار می‌شود. لذا در این پژوهش محققان درصدد طراحی مدلی متشکل از عوامل مؤثر بر شادی سازمانی و همچنین کشف روابط ساختاری میان آن­ عوامل با استفاده از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری فراگیر در بانک سپه می­باشند. پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی است، جامعه موردمطالعه تحقیق، مدیران ارشد و میانی و خبرگان دانشگاهی می‌باشند. براین‌اساس، 10 نفر از مدیران ارشد و میانی بانک سپه و 5 تن از اساتید دانشگاهی در رشته مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی به‌صورت هدف‌مند قضاوتی انتخاب شدند. مدل طراحی‌شده حاوی 11 عامل اعتماد، خوش­بینی، رضایت شغلی، امنیت شغلی و اقتصادی، اهداف کاری مشخص و مشترک، تعهد سازمانی، یادگیری سازمانی، احساس عدالت، صداقت، علاقه‌ به کار و معنی‌داربودن کار است که در 8 سطح طبقه­بندی شده است. یافته­ها نشان می­دهد که از میان مجموعه این عوامل، عامل اهداف کاری مشخص و مشترک به‌عنوان عامل زیربنایی شکل‌گیری شادی سازمانی کارکنان تشخیص داده ‌شده‌ است که به ایجاد حس عدالت در افراد در ساختار مزبور منجر شده و به‌تبع‌آن صداقت، امنیت شغلی و اقتصادی و خوش‌بینی تحقق یافته و درنهایت تعهد سازمانی پیامد نهایی آنها خواهد بود.
    کلید واژگان
    شادی
    شادی سازمانی
    مدل‌سازی تفسیری ساختاری فراگیر

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    انجمن علمی مدیریت رفتار سازمانی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
    استادیار گروه مدیریت جهانگردی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت کسب‌و‌کار، گرایش استراتژی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران

    شاپا
    2322-1518
    3456-6452
    URI
    http://obs.sinaweb.net/article_40438.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/156529

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب