نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorریاحی نظری, محمد علیfa_IR
dc.contributor.authorصبحیه, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorآزاد فلاح, پرویزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:30:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:30:18Z
dc.date.available1399-07-08T23:30:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:30:18Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-30en_US
dc.date.submitted1398-02-10fa_IR
dc.identifier.citationریاحی نظری, محمد علی, صبحیه, محمد حسین, آزاد فلاح, پرویز. (1398). چارچوبی برای الزامات فرآیند مدیریت هیجانات در سازمانها. مطالعات رفتار سازمانی, 8(4), 87-118.fa_IR
dc.identifier.issn2322-1518
dc.identifier.issn3456-6452
dc.identifier.urihttp://obs.sinaweb.net/article_38108.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/156510
dc.description.abstractبررسی‌ها حاکی از عدم موفقیت بسیاری از پروژه‌ها، علی‌رغم پیاده‌سازی ابزارها و تکنیک‌های مدیریت پروژه است. یکی از مؤلفه‌های پیچیده انسانی و سازمانی، هیجانات در پروژه است که اگر درست و به‌موقع شناسایی نشوند و به‌درستی کنترل و مدیریتی روی آن صورت نگیرد، منشأ بسیاری از مشکلات مانند: درگیری‌ها، اعتصابات، تعارضات بیش‌ازحد، فشارهای روانی، بی‌نظمی‌ها و بحران‌ها خواهد شد. پاسخ ادبیات برای رفع این مشکل هوش هیجانی فردی است، ولی این پدیده، اولاً به‌طورکامل مسئله فوق‌ را به‌خصوص در بستر پروژه‌ای نمی‌تواند مرتفع کند و ثانیاً سازمان پروژه باید به‌گونه‌ای باشد که اجازه به‌کارگیری هوش‌ هیجانی را به نیروها بدهد و ثالثاً کارکنان، به استفاده از آن در محیط پروژه راغب باشند. لذا تحقیق حاضر صورت گرفت و با مطالعه یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های پروژه‌محور ایرانی، ازطریق مصاحبه‌های عمیق و غیرساختاریافته حضوری، بخش اعظم داده‌ها جمع‌آوری و با روش گراندد تئوری تحلیل شد. درنهایت، برمبنای یافته‌ها، چارچوبی برای الزامات فرایند مدیریت هیجانات در سازمان‌ها پیشنهاد گردید. نتایج نشان می‌دهد این چارچوب باعث عملکرد بهتر سازمان می‌شود و بسیاری از مسائل و مشکلات فوق‌الذکر را می‌تواند مرتفع سازد.fa_IR
dc.format.extent1217
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی مدیریت رفتار سازمانیfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات رفتار سازمانیfa_IR
dc.relation.ispartofOrganizational Behaviour Studies Quarterlyen_US
dc.subjectهوش هیجانی سازمانیfa_IR
dc.subjectسازمان پروژهfa_IR
dc.subjectرفتار سازمانیfa_IR
dc.subjectقابلیت هیجانی سازمانیfa_IR
dc.subjectروانشناسی سازمانیfa_IR
dc.subjectساختارfa_IR
dc.titleچارچوبی برای الزامات فرآیند مدیریت هیجانات در سازمانهاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت پروژه و ساخت، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت پروژه و ساخت، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage87
dc.citation.epage118


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد