نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدیده خانی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorمهرانی, هرمزfa_IR
dc.contributor.authorبدیعی, فرنازfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی کمیجانی, عارفهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:27:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:27:01Z
dc.date.available1399-07-08T23:27:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:27:01Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-17en_US
dc.date.submitted1396-09-26fa_IR
dc.identifier.citationدیده خانی, حسین, مهرانی, هرمز, بدیعی, فرناز, یوسفی کمیجانی, عارفه. (1398). طراحی الگوی ارزیابی و انتخاب استراتژی کانال های توزیع چندگانه در زنجیره تامین صنایع لبنی- رویکرد تصمیم گیری فازی. پژوهشنامه بازرگانی, 23(92), 55-80.fa_IR
dc.identifier.issn1735-0794
dc.identifier.issn2676-7767
dc.identifier.urihttp://pajooheshnameh.itsr.ir/article_36986.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/155340
dc.description.abstractدر این پژوهش به ارزیابی استراتژی‌های بازاریابی کانال‌های مختلف بازاریابی و فروش شرکت لبنی صباح با رویکرد ترکیبی ANP فازی و TOPSIS پرداخته شده است. به این منظور، ابتدا با بررسی ادبیات تحقیق و با استفاده از نظر صاحب‌نظران، کارشناسان و خبرگان بخش بازاریابی و فروش، عوامل مؤثر بر استراتژی‌های بازاریابی چندکاناله شناسایی شده، سپس براساس میزان اهمیت آن‌ها با روش ANP فازی وزن‌دهی رتبه‌بندی گردیده‌‌اند؛ سپس براساس نتایج به‌دست آمده، هر یک از کانال‌های فروش شرکت لبنی صباح نیز با روش تاپسیس رتبه‌بندی گردیده‌اند. در این راستا، برای جمع‌آوری اطلاعات لازم، از پنج نوع پرسشنامه استفاده شده است. پس از جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات لازم به‌وسیله پرسشنامه کدگذاری شده و سپس مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که از بین عوامل مؤثر بر استراتژی‌های بازاریابی چندکاناله، «هزینه برگشت کالا»، «اعتماد بین کانال‌ها»، «هزینه هماهنگی کانال‌ها»، «تضاد بین کانال‌هااز مهمترین عوامل شناسایی شده می‌باشند. در نهایت با بررسی کانال‌های مختلف فروش، «کانال فروش از طریق شرکت‌های توزیع» در درجه اول اهمیت، و پس از آن «کانال فروش از طریق بنکداران» در رتبه دوم اهمیت و در نهایت «کانال فروش از طریق مشتریان کلیدی» در رتبه سوم اهمیت قرار گرفته‌اند.fa_IR
dc.format.extent442
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیfa_IR
dc.publisherInstitute for Trade Staudies and Researchen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Trade Studiesen_US
dc.subjectکانالهای بازاریابی / استراتژیهای بازاریابی / بازاریابی چندکاناله / فرایند تحلیل شبکهای فازی / تاپسیسfa_IR
dc.titleطراحی الگوی ارزیابی و انتخاب استراتژی کانال های توزیع چندگانه در زنجیره تامین صنایع لبنی- رویکرد تصمیم گیری فازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی صنایع، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی غزالی قزوینfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتولfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوینfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue92
dc.citation.spage55
dc.citation.epage80
nlai.contributor.orcid0000-0001-9825-3257


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد