نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتقی زاده, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, افشینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:26:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:27:00Z
dc.date.available1399-07-08T23:26:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:27:00Z
dc.date.issued2019-03-21en_US
dc.date.issued1398-01-01fa_IR
dc.date.submitted2017-09-26en_US
dc.date.submitted1396-07-04fa_IR
dc.identifier.citationتقی زاده, ابراهیم, احمدی, افشین. (1398). تحلیل تطبیقی نوآوری‌های کنوانسیون «رتردام» 2009 در حمل دریایی کالا نسبت به کنوانسیون‌های «بروکسل» 1924 و «هامبورگ». پژوهشنامه بازرگانی, 23(90), 169-193.fa_IR
dc.identifier.issn1735-0794
dc.identifier.issn2676-7767
dc.identifier.urihttp://pajooheshnameh.itsr.ir/article_35951.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/155329
dc.description.abstractکنوانسیون راجع به قراردادهای حمل بین‌المللی کلی یا جزئی کالا از طریق دریا در 11 دسامبر 2008 از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌تصویب رسید. این کنوانسیون که به‌واسطة برگزاری مراسم امضای آن در 23 سپتامبر 2009 در بندر «رتردام» به‌عنوان «مقررات رتردام» نیز از آن یاد می‌‌شود، برای رفع نیازهای تجاری- حقوقی و رفع کاستی‌های کنوانسیون‌های تدوین‌شدة سابق به‌وجود آمده و ضمن جلوگیری‌ از افراط‌گری‌های کنوانسیون «هامبورگ»، نقاط قوت آن‌را حفظ و تلاش کرده است که نقایص کنوانسیون «بروکسل» را برطرف نماید. از این رو می‌توان گفت کوشش این کنوانسیون برای جمع منافع فرستندگان و متصدیان حمل بوده است تا مورد قبول هر دو طرف قراردادهای حمل قرار گیرد. بی‌تردید از جملة مزیت‌های کنوانسیون رتردام در قیاس با مقررات اسلاف خود، نوآوری‌های متناسب با ضرورت‌های صنعت حمل و نقل دریایی و مقتضیات تجاری است. کنوانسیون رتردام با برگزیدن شیوة حمل «درب به درب» کالا، پیش‌بینی «اسناد الکترونیکی حمل» و تأسیس نهاد «قراردادهای حجمی»، گام‌های مؤثری را در تحول حمل دریایی کالا برداشته است که هرکدام بخشی از نقایص کنوانسیون‌های بروکسل (مقررات لاهه)و هامبورگ را مرتفع می‌سازد.fa_IR
dc.format.extent428
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیfa_IR
dc.publisherInstitute for Trade Staudies and Researchen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Trade Studiesen_US
dc.subjectاسناد الکترونیکی حمل / حمل درب به درب کالا/ قرارداد حجمی / کنوانسیون (مقررات) رتردام / مسئولیت تضامنیfa_IR
dc.titleتحلیل تطبیقی نوآوری‌های کنوانسیون «رتردام» 2009 در حمل دریایی کالا نسبت به کنوانسیون‌های «بروکسل» 1924 و «هامبورگ»fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه حقوق ، دانشگاه پیام نور ،ص.پ.4697-19395،تهران، ایران ( نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری،‌حقوق خصوصی ،گروه حقوق، دانشگاه پیام نور،ص پ.4697-19395تهران،ایرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue90
dc.citation.spage169
dc.citation.epage193


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد