دوره 11, شماره 44
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی قابلیتهای هوش هیجانی در قصۀ سمک عیّار
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2020-02-20)داستان سمک عیّار از جمله شاهکارهای داستانهای عامیانه در ادبیات ایران است. قهرمان داستان عیّاری است به نام سمک که با استفاده از شگردهای گوناگون و همچنین با بهرهگیری از روشهای روانشناسی، بهخصوص نظریۀ هوش هیجانی، ...
-
بررسی زبان زنانه و مردانه در داستانهای ابراهیم گلستان و منیرو روانیپور از منظر جنسیت و رویکرد تعلیمیاخلاقی (مطالعۀ موردی: جوی و دیوار و تشنه و کولی کنار آتش)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2020-02-20)در جامعهشناسی زبان، متغیر «جنسیت» در کنار مؤلفههای دیگر، بهعنوان یک عامل مؤثر بر زبان تعریف شده است؛ اما فمینیستها اول بار آن را بهعنوان یک مؤلفۀ اساسی تمایز، بین زنان و مردان قلمداد کردند و زبانشناسانی چون لیکاف، ...
-
شیوههای تربیت بر پایۀ اصول عرفانی در حدیقة الحقیقه سنایی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2020-02-20)تعلیم کوششی برای آشنا ساختن نسل جوان با دستاوردهای نسلهای گذشته و تربیت به معنی پرورش نفس انسان برای درک فضایل است. موضوع ادبیات تعلیمی، مسائل تربیتی است. متون عرفانی را نمیتوان بدون در نظر گرفتن جنبههای تربیتی آن بررسی ...
-
بررسی توصیههای عام و خاص (وصیتنامه) در ساقینامهها (بر مبنای تذکرۀ میخانه، پیمانه، ساقینامهسرایان آذربایجان و سایر ساقینامهها)
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2020-02-20)ساقینامهها از انواع ادبی غنایی هستند که شاعر در آنها ابیاتی خطاب به ساقی، مغنّی و مطرب سروده، از او طلب باده و نواختن ساز و سرود میکند. سرایندگان در این نوع ادبی، علاوه بر مضامین خمری و میخانهای و توصیف باده، جام، ...



