مرور دوره 8, شماره 16 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
بررسی وجوه زیبایی شناسی خط نستعلیق در تحریرات رایانهای با تاکید بر سه نوع زیبایی شناسی حسی، معقول و باطنی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-08-23)خوش نویسی در حقیقت، آشکارکنندۀ زیبایی در عـالم هنر است که در دورۀ معاصر بسترهای نوینی را فراتر از قالب سنتی خود داشته و به شکل وسیعی در قالب تحریرات رایانه ای نمود پیدا کرده است. تحریرات رایانه ای تابع اصول و قواعد ...
-
تحولات زیباییشناختی در نقاشی دهۀ ۶۰ ایران
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-08-23)پس از گذشت بیش از ۸۰ سال از آغاز جنبش نوگرا در نقاشی ایران که طبق نظر " مجابی" از سال ۱۳۱۵ شروع میشود، نقاشی ایران به تبع تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، شاهد تحولات مهمی بوده است. با رویداد انقلاب اسلامی در انتهای ...
-
جایگاه ذهنیت در بازنمایی طبیعت در آثار نقاشی سزان بر اساس مفهوم آن در اندیشه کانت
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-08-23)پل سزان از نقاشان فرانسوی قرن نوزدهم در آفرینش آثار نقاشی خود دیدگاه تازه ای را مطرح کرده و بازنمایی به روش سنتی در هنر را مورد نقد قرار داده است. این مقاله در نظر دارد حضور ذهن و ذهنیت را در آثار نقاشی سزان بررسی نماید. ...
-
جایگاه نمادهای نجومی در هنر ایران باستان (دورۀ پیش از تاریخ تا پایان دوره هخامنشی)
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-08-23)غنای هنری نخستین دست ساخته های کشف شده در فلات ایران، ذهنیت تحول یافت های را نشان می دهد که بهاحتمال قوی، حاوی باورهای و عقاید محکمی است. در میان این باورها و اعتقادات، نظام نجومی بسیار قوی و پررنگ جلوه می کند. ...
-
شناخت مفهوم آشنایی زدایی در پوسترهای میشل باتوری
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2019-08-23)آشنایی زدایی از بارزترین روش های خلاقیت در گرافیک است. این رویکرد عادت های بصری ما را که در طول زمان شکل گرفته، دگرگون می کند و موجب ایجاد شگفتی در مخاطب می شود. بهره گیری از آشنایی زدایی در هنرهای تجسّمی و بصری ...



