نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T23:04:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:04:17Z
dc.date.available1399-07-08T23:04:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:04:17Z
dc.date.issued1998-11-22en_US
dc.date.issued1377-09-01fa_IR
dc.date.submitted1998-09-16en_US
dc.date.submitted1377-06-25fa_IR
dc.identifier.citation(1377). تصوف، از دنیا گریزی تا دنیا گرایی. زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز), 41(168), 91-112.fa_IR
dc.identifier.issn2251-7979
dc.identifier.issn2676-6779
dc.identifier.urihttps://perlit.tabrizu.ac.ir/article_1895.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/146438
dc.description.abstract<span>تأثیر اندیشه‌های عرفانی و صوفیانه بر فرهنگ و ادبیات ما چنان ژرف و گسترده بوده‌است که با وجود بحثها و مجادلات بسیار، و انتشار آثار و پژوهشهای ارجمند، هنوز هم باب پژوهش در مورد جنبه‌ها و جلوه‌های مختلف آن گشوده است، و گوشه‌های تاریک و ناکویده آن همچنان نیازمند افشاندن پرتو جستجوهای دیگر است. مقاله حاضر عهده‌دار بحث درباره یکی از این گوشه‌های کمتر کاویده شده تصوف است، و می‌کوشد-تا لگر بتواند-تحول تاریخی تصوف را از منظر جامعه شناختی مورد بررسی قرار دهد و ضمن اشاره به دگرگونی مبانی نظری متصوفه، پیامدهای اجتماعی و سیاسی این تحول را به اجمال از نظر بگذراند. مقصود اصلی مقاله، کوشش برای پاسخ‌یافتن به این پرسش است که چگونه تصوف-یا حداق گروههایی از متصوفه-از زهد و دنیاگریزی، به دنیا گرایی و کسب قدرت سیاسی روی آورده است؟و این تحول بر کدام مبانی نظری استوار بوده و چه پیامدهای عملی درپی داشته است؟</span>fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofزبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز)fa_IR
dc.titleتصوف، از دنیا گریزی تا دنیا گراییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume41
dc.citation.issue168
dc.citation.spage91
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد