نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافشانی, سیدعلیرضاfa_IR
dc.contributor.authorنوریان نجف آبادی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:10:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:10:09Z
dc.date.available1399-07-08T17:10:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:10:09Z
dc.date.issued2015-03-21en_US
dc.date.issued1394-01-01fa_IR
dc.identifier.citationافشانی, سیدعلیرضا, نوریان نجف آبادی, محمد. (1394). رابطه بین اعتماد اجتماعی با میزان استفاده از رسانه های جمعی در بین دانشجویان دانشگاه یزد. نشریه علمی دانش انتظامی استان یزد, 2(5), 11-28.fa_IR
dc.identifier.issn2538-2292
dc.identifier.urihttp://yazd.jrl.police.ir/article_17299.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/14579
dc.description.abstractمقدمه و هدف: تأثیر رسانه های جمعی بر اعتماد اجتماعی شهروندان جامعه و نقش آن در پیشبرد اهداف استراتژیک توسعه انسانی و اجتماعی جامعه از مهم‌ترین مباحث امروزی است. از این رو پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین اعتماد اجتماعی با میزان استفاده از رسانه‌های جمعی در بین دانشجویان دانشگاه یزد پرداخته است. روش: مطالعه حاضر، پژوهشی مقطعی و کاربردی است که طی آن 370 نفر از دانشجویان دانشگاه یزد با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب، انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. یافته‌ها: میزان اعتماد اجتماعی دانشجویان مرد بیش از دانشجویان زن و در بین شاغلین بیش از غیرشاغلین بوده است. همچنین بین میزان استفاده از رسانه‌های جمعی با ابعاد مختلف اعتماد اجتماعی رابطه مستقیم و معنی‌داری وجود دارد به عبارت دیگر با افزایش میزان استفاده‌ از رسانه‌های جمعی، میزان اعتمادتعمیم‌یافته، اعتماد به محیط، اعتماد نهادی و اعتماد بین‌شخصی افزایش پیدا می‌کند. نتیجه‌گیری: یافته‌های این تحقیق همسو با نظریات کلمن،گیدنز و چلبی نشان داد که میزان استفاده از رسانه های جمعی باعث افزایش اعتماد اجتماعی می‌شوند.fa_IR
dc.format.extent87
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان یزدfa_IR
dc.publisheren_US
dc.relation.ispartofنشریه علمی دانش انتظامی استان یزدfa_IR
dc.relation.ispartofquarterly journal of yazdpolicescienceen_US
dc.subjectاعتماد اجتماعیfa_IR
dc.subjectرسانه های جمعیfa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعیfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.titleرابطه بین اعتماد اجتماعی با میزان استفاده از رسانه های جمعی در بین دانشجویان دانشگاه یزدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume2
dc.citation.issue5
dc.citation.spage11
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد