| dc.contributor.author | اردبیلی, محمدمهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:59:23Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:59:23Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:59:23Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:59:23Z | |
| dc.date.issued | 2019-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-06-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-03-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اردبیلی, محمدمهدی. (1398). معنای فرهنگ (Kultur و Bildung) در فلسفۀ نقادی کانت. دوفصلنامۀ علمی هستی و شناخت, 6(2)doi: 10.22096/ek.2020.94303.1106 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2423-4664 | |
| dc.identifier.issn | 2676- 6809 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22096/ek.2020.94303.1106 | |
| dc.identifier.uri | http://philosophy.mofidu.ac.ir/article_43185.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/144675 | |
| dc.description.abstract | برداشت کانت از فرهنگ، عمدتاً به آثار متاخر او در حوزۀ تاریخ، انسانشناسی و غایتشناسی محدود شده است. همچنین به دلیل استعمال مبهم و نامنظم اصطلاحات Kultur و Bildung (و آمیختن آنها با مفاهیمی همچون Zivilisation و Erziehung) در نیمۀ دوم قرن هجدهم، در فضای فکری آلمان، عمدتاً فهم معنای فرهنگ بسیار مبهم و مناقشهبرانگیز است. لذا مقالۀ حاضر، نه تنها محدودۀ بحث خود را به دورۀ نقادی کانت و سه نقد اصلی او محدود کرده است و نیز نه تنها به تفکیک نشان داده است که استعمال اصطلاحات Kultur و Bildung نزد کانت در این آثار چگونه و به چه معنا صورت پذیرفته است، بلکه همچنین همواره به مبانی نظری و متافیزیکی این کاربردها نظر داشته است. در یک کلام، مقالۀ حاضر میکوشد تا با دستهبندیِ موضوعی و تحلیلیِ کاردبردهای مختلف فرهنگ در سه نقد اصلی کانت، معنا و دلالتهای مفهومی این اصطلاحات را روشن سازد و در نهایت به این پرسش اصلی پاسخ دهد که مفهوم «فرهنگ» در فلسفۀ نقادی کانت به چه معناست؟ | fa_IR |
| dc.format.extent | 252 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه مفید | fa_IR |
| dc.publisher | Mofid University | en_US |
| dc.relation.ispartof | دوفصلنامۀ علمی هستی و شناخت | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Existence and Knowledge | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22096/ek.2020.94303.1106 | |
| dc.subject | Kultur | fa_IR |
| dc.subject | Bildung | fa_IR |
| dc.subject | فرهنگ | fa_IR |
| dc.subject | کانت | fa_IR |
| dc.subject | فلسفۀ نقادی | fa_IR |
| dc.subject | پرورش | fa_IR |
| dc.title | معنای فرهنگ (Kultur و Bildung) در فلسفۀ نقادی کانت | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی و پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار پژوهشکدۀ فرهنگ معاصر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 2 | |