تجزیه و تحلیل نقش بازیهای رایانهای در ارتقای قدرت نرم آمریکا
(ندگان)پدیدآور
بدیعی, فرهادهرسیج, حسیننوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
دنیای بازیهای رایانهای، جهانی بسیار زیبا و جذاب است که میلیونها انسان را در سرتاسر جهان مجذوب خود کرده، هرروز نیز بر مخاطبان آن افزوده میشود. با وجود این، یک پرسش اساسی در ذهن برخی کاربران این بازیها وجود داشته که هدف اصلی ساخت این بازیها چیست؟ آیا تنها برای سرگرم کردن انسانها تولید میشوند یا اهداف دیگری در پس آن وجود دارد؟ موقعیت مکانی، داستان و شخصیتپردازی برخی از بازیها باعث شده که برخی از مخاطبان درباره هدف ساخت این بازیها دچار تردید شوند. این مقاله برای پاسخ به همین سؤال نوشته شده و در دوبخش به بررسی این بازیها میپردازد: بخش اول، نبرد در کشورهای اسلامی که مربوط به بازیهایی است که داستان آن در کشورهای اسلامی اتفاق میافتد. بخش دوم به نبردهای آینده میپردازد؛ یعنی بازیهایی که داستان آن درباره جنگهایی است که در آینده نزدیک اتفاق میافتد. در این مقاله، از روش توصیفی- تحلیلی استفاده شده و مهمترین نتیجه آن، این است که این بازیها به ارتقای قدرت نرم آمریکا کمک کرده و توانستهاند مخاطبان را تحت تأثیر قرار داده و باورهای آنان را تغییر دهند. همچنین، این بازیها برای سیاستهای غرب و بهخصوص آمریکا زمینهسازی میکنند و آنها را مشروع جلوه میدهند.
کلید واژگان
واژههای کلیدی: بازیهای رایانهایقدرت نرم
تروریسم
نبردهای آینده
سرگرمی
شماره نشریه
35تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضاسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه اصفهان، ایراناستاد گروه علوم سیاسی دانشگاه اصفهان
شاپا
2008-76162716-9693




