• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه طب انتظامی
    • دوره 1395, شماره 17
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه طب انتظامی
    • دوره 1395, شماره 17
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های تنظیم هیجانی در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی

    (ندگان)پدیدآور
    سلطانی, زیبا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: افسران پلیس به‌طورمعمول در معرض موقعیت‌هایی هستند که هیجانات منفی زیادی را فرامی‌خواند بنابراین نیازی قوی برای روش‌های مؤثر تنظیم چنین هیجاناتی در آن‌ها وجود دارد. هدف این پژوهش بررسی این است که آیا می‌توان مهارت‌های تنظیم هیجانی افسران پلیس را ارتقاء بخشید. مواد و روش‌ها: جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی بود که تعداد 30 نفر با استفاده از جایگزینی تصادفی به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای دستیابی به هدف پژوهش از نسخه فارسی پرسشنامه مهارت‌های تنظیم هیجانی برکینگ و عاطفه مثبت و منفی استفاده شد. یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهد که در مقایسه با گروه کنترل، افسران در پذیرش و تحمل هیجانات منفی و حمایت خویش در موقعیت‌های پرفشار و مواجهه با موقعیت‌های برانگیزاننده موقعیت‌های منفی ضعیف‌تر بودند. آموزش به‌طور معنی‌دار مهارت‌های معین تنظیم هیجانی افسران پلیس به‌ویژه آن‌هایی که در آن ضعیف‌تر بودند را ارتقاء بخشید. نتیجه‌گیری: بر پایه نتایج به‌دست‌آمده تمرکز بر مهارت‌های تنظیم هیجانی می‌تواند مؤلفه بسیار مهمی برای برنامه‌هایی باشد که هدفشان پیشگیری مسائل سلامت روان افسران پلیس است.
    کلید واژگان
    آموزش
    مهارت‌های تنظیم هیجانی
    افسران پلیس

    شماره نشریه
    17
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01

    شاپا
    2228-6241
    2383-3483
    URI
    http://pom.jrl.police.ir/article_11800.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/14204

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب