بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای تنظیم هیجانی در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی
(ندگان)پدیدآور
سلطانی, زیبا
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: افسران پلیس بهطورمعمول در معرض موقعیتهایی هستند که هیجانات منفی زیادی را فرامیخواند بنابراین نیازی قوی برای روشهای مؤثر تنظیم چنین هیجاناتی در آنها وجود دارد. هدف این پژوهش بررسی این است که آیا میتوان مهارتهای تنظیم هیجانی افسران پلیس را ارتقاء بخشید. 
مواد و روشها: جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی بود که تعداد 30 نفر با استفاده از جایگزینی تصادفی بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای دستیابی به هدف پژوهش از نسخه فارسی پرسشنامه مهارتهای تنظیم هیجانی برکینگ و عاطفه مثبت و منفی استفاده شد.
یافتهها: یافتهها نشان میدهد که در مقایسه با گروه کنترل، افسران در پذیرش و تحمل هیجانات منفی و حمایت خویش در موقعیتهای پرفشار و مواجهه با موقعیتهای برانگیزاننده موقعیتهای منفی ضعیفتر بودند. آموزش بهطور معنیدار مهارتهای معین تنظیم هیجانی افسران پلیس بهویژه آنهایی که در آن ضعیفتر بودند را ارتقاء بخشید. 
نتیجهگیری: بر پایه نتایج بهدستآمده تمرکز بر مهارتهای تنظیم هیجانی میتواند مؤلفه بسیار مهمی برای برنامههایی باشد که هدفشان پیشگیری مسائل سلامت روان افسران پلیس است.
کلید واژگان
آموزشمهارتهای تنظیم هیجانی
افسران پلیس
شماره نشریه
17تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01
شاپا
2228-62412383-3483



