• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه طب انتظامی
    • دوره 1392, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه طب انتظامی
    • دوره 1392, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی شکاف بین انتظارات و خدمات ارائه شده به بیماران در بیمارستانهای منتخب نظامی شهر تهران در سال 1391

    (ندگان)پدیدآور
    عامریون, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    333.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: بیمار در بیمارستان محور اصلی است و همه خدمات بیمارستانی برای رضایت او انجام میشود، این رضایت نمیتواند صرفاً از تکنولوژی بالا بدست آید، بلکه بیشتر ناشی از رفتار پرسنل و عملکرد آنها است. از آنجایی که یکی از مشخصههای وضعیت مطلوب در بیمارستان، برآورده شدن انتظارات بیماران از فرآیند خدمات ارائه شده میباشد، این مطالعه به منظور تعیین شکاف بین انتظارات و خدمات ارائه شده به بیماران بیمارستانهای منتخب نظامی شهر تهران انجام شده است. مواد و روشها: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی-تحلیلی بود که به روش مقطعی انجام شد. جامعه پژوهش را بیماران دریافتکننده خدمات سه بیمارستان منتخب نظامی شهر تهران تشکیل دادهاند. تعداد 264 بیمار به صورت تصادفی-طبقهای و بر اساس محاسبه فرمول حجم نمونه انتخاب شد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد پاراسورامان بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار آماری SPSS نسخه 16 استفاده شد. همچنین از آمارهای توصیفی، استنباطی و آزمونهای آماری مناسب از قبیل آزمون U من ویتنی، کروسکال والیس، ویلکاکسون و ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. یافتهها: نتایج مطالعه نشان داد که بیشترین میزان شکاف کیفیت (87/-0) مربوط به بعد دسترسی به مراقبت و کمترین میزان شکاف کیفیت با (56/-0) مربوط به بعد تضمین خدمت تعهد شده میباشد. شکاف کیفیت در همه ابعاد و کیفیت کلی از نظر آماری معنیدار شد. نتیجهگیری: مدیران و سیاستگذاران بیمارستانهای این مطالعه با تمرکز بیشتر بر نیازها و تمایلات بیماران به عنوان یگانه دلیل موجودیت بیمارستان، میتوانند خدمات بهتر و باکیفیت بیشتری به بیماران ارائه دهند. توجه به انتظارات بیمار میتواند باعث ارتقاء کیفیت خدمات در بیمارستان شود.
    کلید واژگان
    بیمارستان
    کیفیت خدمات
    انتظارات بیمار
    سروکوال

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2013-03-21
    1392-01-01

    شاپا
    2228-6241
    2383-3483
    URI
    http://pom.jrl.police.ir/article_11700.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/14075

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب