بررسی جامعه شناختی عوامل مؤثر بر احساس امنیت گردشگران شهرستان چابهار در سال 1395
(ندگان)پدیدآور
مهاجری, اصغررعیت پیشه, گلنازنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش تحت عنوان بررسی جامعه شناختی عوامل مؤثر بر احساس امنیت گردشگران شهرستان چابهار در سال 1395 انجام شد. روش این تحقیق توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل ﻛﻠﻴﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮانی که در شهرستان چابهار در مراکز اقامتی و هتل هایی که دارای مجوز و در منطقه آزاد قرار دارند به تعداد 2000 نفر می باشد و شیوه نمونه گیری غیر احتمالی و از نوع نمونه گیری آسان می باشد و همچنین حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 322 نفر تعیین که ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﻓﺰاﯾﺶ دﻗﺖ ﻧﺘﺎﯾﺞ و اﺣﺘﻤﺎل ﺗﮑﻤﯿﻞ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻧﺎﻗﺺ و ﺑﺮوز اﻓﺖ آزﻣﻮدﻧﯽ ﻫـﺎ، ﺑـﺎ اﺣﺘﺴﺎب 15 درﺻﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﻌﺪاد ﻧﻬﺎﯾﯽ ﻧﻤﻮﻧﻪ 370 ﻧﻔﺮ انتخاب شد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته می باشد. برای آزمون فرضیه-ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است؛ یافته های پژوهش نشان داد که بین پایگاه اقتصادی-اجتماعی، حضور نیروی انتظامی، نقش رسانهها و احساس امنیت گردشگران رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و بین جنسیت و احساس امنیت رابطه معکوس و معنی داری وجود ندارد، با توجه به ضریب همبستگی متغیرها پایگاه اقتصادی-اجتماعی بیشترین تأثیر را در افزایش احساس امنیت گردشگران داراست.
کلید واژگان
امنیت گردشگرانجنسیت
احساس امنیت
پایگاه اقتصادی-اجتماعی
حضور نیروی انتظامی
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2016-09-221395-07-01
ناشر
فرماندهی انتظامی استان سیستان وبلوچستانسازمان پدید آورنده
برون سازمانیدرون سازمانی




