| dc.contributor.author | شیرخانی, علی | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:42:21Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:42:21Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T22:42:21Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T22:42:21Z |  | 
| dc.date.issued | 2001-06-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1380-04-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2014-10-02 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1393-07-10 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | شیرخانی, علی. (1380). نظام شورایى از منظر آیه اللّه طالقانى. علوم سیاسی, 4(80), 221-242. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-0557 |  | 
| dc.identifier.issn | 2645-5773 |  | 
| dc.identifier.uri | http://psq.bou.ac.ir/article_9213.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/138427 |  | 
| dc.description.abstract | شناخت عمیق طالقانى از استبداد باعث شد که ایشان در سیر تکاملى نظریه حکومتى خود، مدل<br /> شوراها را به منظور تأمین حقوق مردم و مشارکت سیاسى آنها ارائه دهد. مبانى دینى مدل ایشان در<br /> شوراها ـ اعم از شوراى روستاها، استانها و مجلس شوراى اسلامى ـ آیات قرآن و سیره نبوى و علوى<br /> است که به مردم حق مى دهد با حضور در شوراها به اهداف متعالى انسانى و اجتماعى برسند.
طالقانى در مقایسه میان مدل شوراها و مدل پارلمان، معتقد است در پارلمان حکومت به دست<br /> گروه هاى قدرتمند است، در حالى که شوراها حضور عامه مردم و مشارکت آنان در قدرت سیاسى را<br /> تضمین مى کند. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 807 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | علوم سیاسی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Political Science | en_US | 
| dc.title | نظام شورایى از منظر آیه اللّه طالقانى | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانش آموخته حوزه علمیه قم و فارغ التحصیل کارشناسى ارشد علوم سیاسى دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 4 |  | 
| dc.citation.issue | 80 |  | 
| dc.citation.spage | 221 |  | 
| dc.citation.epage | 242 |  |