نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغلامی, سمانهfa_IR
dc.contributor.authorغفاری, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:40:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:40:43Z
dc.date.available1399-07-08T22:40:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:40:43Z
dc.date.issued2017-12-22en_US
dc.date.issued1396-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-15en_US
dc.date.submitted1395-03-26fa_IR
dc.identifier.citationغلامی, سمانه, غفاری, مجید. (1396). کمال‌گرایی مثبت و منفی و عملکرد تحصیلی: اثرات واسطه‌ای سبک هویت و تعهد هویت. مجله دست آوردهای روان شناختی, 24(2), 117-136. doi: 10.22055/psy.2018.18271.1568fa_IR
dc.identifier.issn2228-6144
dc.identifier.issn2588-6649
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/psy.2018.18271.1568
dc.identifier.urihttp://psychac.scu.ac.ir/article_13422.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/137820
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطه‌ای سبک هویت و تعهد هویت در رابطه کمال‌گرایی مثبت و منفی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان بود. تعداد دویست و هفتاد و سه نفر دانش‌آموز (135 نفر دختر و 138 نفر پسر) بدون دریافت هزینه در دامنه سنی 14 تا 18 سال (01/1 ± 77/15 سال) با روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای از دبیرستان های مختلف شهرستان آمل انتخاب شدند. ابزار پژوهش عبارت بودند از سیاهه ی سبک‌های هویت (ISI-3) و مقیاس کمال‌گرایی مثبت و منفی (PANPS). در این پژوهش از نمره میانگین درسی دانش‌آموزان به عنوان شاخص عینی عملکرد تحصیلی آنان استفاده شد. یافته‌های حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که کمال‌گرایی مثبت بر سبک هویت اطلاعاتی، هنجاری، تعهد هویت و عملکرد تحصیلی، تأثیر مستقیم و مثبت، و بر سبک هویت سردرگم/اجتنابی تأثیر مستقیم و منفی داشت. کمال‌گرایی منفی بر سبک هویت سردرگم/اجتنابی تأثیر مستقیم و مثبت، و بر سبک هویت اطلاعاتی، تعهد هویت و عملکرد تحصیلی تأثیر مستقیم و منفی داشت. کمال‌گرایی مثبت از طریق نقش واسطه‌ای سبک‌های هویت اطلاعاتی، هنجاری و سردرگم/اجتنابی و تعهد هویت، بر عملکرد تحصیلی تأثیر مثبت داشت. کمال‌گرایی منفی از طریق نقش واسطه‌ای سبک‌های هویت اطلاعاتی و سردرگم/اجتنابی و تعهد هویت بر عملکرد تحصیلی تأثیر منفی داشت.fa_IR
dc.format.extent627
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofمجله دست آوردهای روان شناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Psychological Achievementsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/psy.2018.18271.1568
dc.subjectکمال‌گراییfa_IR
dc.subjectسبک هویتfa_IR
dc.subjectتعهد هویتfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.titleکمال‌گرایی مثبت و منفی و عملکرد تحصیلی: اثرات واسطه‌ای سبک هویت و تعهد هویتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی، آملfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار / دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue2
dc.citation.spage117
dc.citation.epage136


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد