نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحدی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorخوئینی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorدلاور, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:40:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:40:33Z
dc.date.available1399-07-08T22:40:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:40:33Z
dc.date.issued2013-06-22en_US
dc.date.issued1392-04-01fa_IR
dc.date.submitted2011-10-10en_US
dc.date.submitted1390-07-18fa_IR
dc.identifier.citationاحدی, حسن, خوئینی, فاطمه, دلاور, علی. (1392). مقایسه سبک‌های تفکر و هیجان‌طلبی در دانشجویان دختر رشته‌های هنر و ریاضی. مجله دست آوردهای روان شناختی, 20(1), 1-18.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6144
dc.identifier.issn2588-6649
dc.identifier.urihttp://psychac.scu.ac.ir/article_11754.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/137763
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف مقایسه سبک‌های تفکر و هیجان‌طلبی در دانشجویان کارشناسی رشته‌های هنر و ریاضی انجام شده است. پژوهش از نوع علی مقایسه‌ای است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دختر رشته هنر و ریاضی، دانشکده هنر و معماری واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی و مجتمع آموزشی پیامبر اعظم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است که در نیمسال دوم تحصیلی 88-87 به تحصیل اشتغال داشتند. نمونه‌ی پژوهش شامل 662 نفر از دانشجویان دختر ریاضی و هنر بودند که به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبی انتخاب شدند. برای سنجش سبک‌های تفکر از پرسشنامه سبک‌های تفکر (TSI؛ استرنبرگ، a1997) و نیز برای اندازه‌گیری هیجان‌طلبی از آزمون هیجان‌طلبی (AISS؛ آرنت، 1994) استفاده شد که هر دو آزمون فوق برای دانشجویان در دانشگاههایشان اجرا گردید. پس از جمع‌آوری داده‌ها، فرضیه‌های تحقیق از طریق آزمون t گروههای مستقل تحلیل شدند و نتایج زیر حاصل گردید: بین سبک‌های تفکر قضاوتگر، فرد سالار، پایور سالار، کلی نگر و جزئی‌نگر، در دانشجویان ریاضی و هنر تفاوتی وجود ندارد و سبک تفکر درون‌نگر در دانشجویان هنر بیشتر از دانشجویان ریاضی است (01/0p<)، سبک تفکر بیرون‌نگر دانشجویان ریاضی بیشتر از دانشجویان هنر است (05/0p<). همچنین سبک‌های تفکر اجرایی و محافظه کار در دانشجویان ریاضی بیشتر از هنر است (01/0p<) و نیز سبک‌های تفکر ناسالار (05/0p<) و قانون‌گذار، جرگه سالار و آزاداندیش در دانشجویان هنر بیشتر از دانشجویان ریاضی است (01/0p<) و همچنین هیجان طلبی دانشجویان هنر بیشتر از دانشجویان ریاضی است (01/0p<).fa_IR
dc.format.extent196
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofمجله دست آوردهای روان شناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Psychological Achievementsen_US
dc.subjectسبک‌های تفکرfa_IR
dc.subjectهیجان‌طلبیfa_IR
dc.subjectدخترانfa_IR
dc.titleمقایسه سبک‌های تفکر و هیجان‌طلبی در دانشجویان دختر رشته‌های هنر و ریاضیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، ‌گروه روان‌شناسی، ‌تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گروه روان‌شناسی تربیتی، تهران، ایران، (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد