مقایسه سبکهای تفکر و هیجانطلبی در دانشجویان دختر رشتههای هنر و ریاضی
(ندگان)پدیدآور
احدی, حسنخوئینی, فاطمهدلاور, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف مقایسه سبکهای تفکر و هیجانطلبی در دانشجویان کارشناسی رشتههای هنر و ریاضی انجام شده است. پژوهش از نوع علی مقایسهای است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دختر رشته هنر و ریاضی، دانشکده هنر و معماری واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی و مجتمع آموزشی پیامبر اعظم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است که در نیمسال دوم تحصیلی 88-87 به تحصیل اشتغال داشتند. نمونهی پژوهش شامل 662 نفر از دانشجویان دختر ریاضی و هنر بودند که به روش نمونهگیری طبقهای نسبی انتخاب شدند. برای سنجش سبکهای تفکر از پرسشنامه سبکهای تفکر (TSI؛ استرنبرگ، a1997) و نیز برای اندازهگیری هیجانطلبی از آزمون هیجانطلبی (AISS؛ آرنت، 1994) استفاده شد که هر دو آزمون فوق برای دانشجویان در دانشگاههایشان اجرا گردید. پس از جمعآوری دادهها، فرضیههای تحقیق از طریق آزمون t گروههای مستقل تحلیل شدند و نتایج زیر حاصل گردید: بین سبکهای تفکر قضاوتگر، فرد سالار، پایور سالار، کلی نگر و جزئینگر، در دانشجویان ریاضی و هنر تفاوتی وجود ندارد و سبک تفکر دروننگر در دانشجویان هنر بیشتر از دانشجویان ریاضی است (01/0p
کلید واژگان
سبکهای تفکرهیجانطلبی
دختران
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-06-221392-04-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz
سازمان پدید آورنده
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گروه روانشناسی، تهران، ایراندانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گروه روانشناسی تربیتی، تهران، ایران، (نویسنده مسئول)
استاد دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2228-61442588-6649




