اثربخشی آموزش مؤلفههای هوش معنوی بر افزایش رفتار شهروندی سازمانی و سلامت عمومی
(ندگان)پدیدآور
موحدی, معصومهموحدی, یزدانکریم نژاد, کلثومنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مولفههای هوش معنوی بر افزایش رفتار شهروندی سازمانی و سلامت عمومی معلمان زن شهر خرمآباد بود. آموزش مولفههای هوش معنوی (طی 5 جلسه آموزشی) به عنوان متغیر مستقل و افزایش رفتار شهروندی و سلامت عمومی به عنوان متغیرهای وابسته بودند. پژوهش حاضر یک طرح آزمایشی میدانی گروه گواه با پیش آزمون و پس آزمون بود. ابزارهای این پژوهش شامل پرسشنامه هوش معنوی، پرسشنامه رفتار شهروندی و پرسشنامه سلامت عمومی بودند. نمونه پژوهش شامل 40 معلم زن شهر خرمآباد در سال تحصیلی 91-1390 بود که با روش نمونهگیری تصادفی در دسترس انتخاب شدند. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیری نشان داد که آموزش مولفههای هوش معنوی موجب افزایش رفتار شهروندی سازمانی و سلامت عمومی میشود.
کلید واژگان
هوش معنویرفتار شهروندی سازمانی
سلامت عمومی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2013-12-221392-10-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مشاوره خانواده مسئول مرکز مشاوره دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان (نویسنده مسئول)کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه تبریز
کارشناسی ارشد مشاوره خانواده دانشگاه شهید چمران اهواز
شاپا
2228-61442588-6649




