دوره 21, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی مبانی روانسنجی نسخه فارسی سیاهه نارساخوانی بزرگسالان و سیاهه خواندن بزرگسالان
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-12-22)نارساخوانی یک اختلال رشدی است که علایم آن ممکن است تا سنین جوانی و بزرگسالی ادامه پیدا کند و زندگی تحصیلی یا حرفهای شخص را مختل نماید. بنابراین، شناسایی این اختلال در سراسر دوران تحول از اهمیت چشمگیری برخوردار است. هدف ...
-
تأثیر آموزش مدیریت استرس بر غربتزدگی، مشکلات بین فردی و سازگاری خوابگاهی دانشآموزان دختر دبیرستانهای شبانهروزی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-12-22)هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش مدیریت استرس بر غربتزدگی، مشکلات بین فردی و سازگاری خوابگاهی دانشآموزان دختر دبیرستانهای شبانهروزی شهر شیراز بود. طرح پژوهش، یک طرح گروه گواه با پیش آزمون و پس آزمون و پیگیری بود. ...
-
اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر حل مسأله و خودکارآمدی دانشآموزان در درس ریاضی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-12-22)هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر حل مسأله و خودکارآمدی دانشآموزان در درس ریاضی بود. روش پژوهش آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعهی آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر ...
-
طراحی و آزمودن الگویی از برخی پیشایندها و پیامدهای هدفگزینی در دانشآموزان پسر دبیرستان-های شهر اهواز
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-12-22)طراحی و آزمودن الگویی از برخی پیشایندها و پیامدهای هدفگزینی در دانشآموزان پسر دبیرستان-های شهر اهواز چکیده هدف از پژوهش حاضر طراحی و آزمودن الگویی از پیشایندها و پیامدهای هدفگزینی در دانشآموزان ...
-
اثربخشی درمان رویکرد چند وجهی اسلامی بر سلامت معنوی و رضایت از زندگی دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-12-22)هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان رویکرد چند وجهی اسلامی بر سلامت معنوی و رضایت از زندگی دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران اهواز بوده است. طرح پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون و گروه کنترل بوده ...
-
طراحی و آزمودن الگویی از برخی پیشآیندها و پیامدهای رهبری اخلاقی در کارکنان شرکت بهرهبرداری نفت و گاز کارون
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-12-22)هدف پژوهش حاضر طراحی و آزمون الگویی از برخی پیشآیندها (صفات شخصیتی وجدانی بودن، توافقپذیری و روانرنجور خویی و زمینهی اخلاقی) و پیامدهای (حمایت سازمانی ادراک شده، تعهد عاطفی و رفتارهای مدنی سازمانی) رهبری اخلاقی بود. ...
-
بررسی رابطه بین بدرفتاریهای دوران کودکی، فقدانها و جداییهای اولیه و بدتنظیمی هیجانی با اختلال شخصیت مرزی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-12-22)هدف از تحقیق حاضر، پیشبینی اختلال شخصیت مرزی بر اساس تجارب تروماتیک دوران کودکی (سابقهی بدرفتاری و فقدانها و جداییهای اولیه از اعضای خانواده) با نقش تعدیلکنندگی بدتنظیمی هیجانی بود. بدین منظور، 413 شرکتکننده از ...
-
مقایسه اثربخشی آموزش مهارتهای حافظه و خودتنظیمی هیجانی بر کاهش اضطراب امتحان دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهر ارومیه سال تحصیلی 92-91
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-12-22)پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای حافظه وخودتنظیمی هیجانی بر کاهش اضطراب امتحان دانشآموزان انجام شده است. طرح پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با گروه آزمایش و کنترل میباشد. جامعهی آماری شامل کلیهی دانشآموزان ...
-
اثربخشی رواندرمانی اسلامی بر کیفیت زندگی و اضطراب افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2014-12-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی رواندرمانی اسلامیبر کیفیت زندگی و اضطراب افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر بود.طرح پژوهش به صورت تجربی با پیش آزمون و پس آزمون و گروه کنترل بود. ابتدا با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی، ...



